سرپرست حجاج ایرانی:

حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت سرپرست حجاج ایرانی:

حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت سرپرست حجاج ایرانی:

حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی:

حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت سرپرست حجاج ایرانی:

حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت سرپرست حجاج ایرانی:

حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت سرپرست حجاج ایرانی:

حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت سرپرست حجاج ایرانی:

حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت
سرپرست حجاج ایرانی:

حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت گفت: همانند دو سال گذشته و حتی بهتر از آن سال ها، حج آرام و مطلوبی خواهیم داشت.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر روز جمعه در حاشیه همایش متمرکز آموزشی - توجیهی زائران حج استان تهران درگفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه برنامه های اجرایی حج 98 طبق برنامه ریزی در حال انجام است، اظهار داشت: موضوع حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا کرده‌ایم و با توجه به توافقات صورت گرفته با وزارت حج عربستان، درمورد برگزاری حج تمتع امسال جای هیچگونه نگرانی و دغدغه خاطری برای زئران وجود ندارد و امیدواریم حج امسال نسبت به سال‌های گذشته با نظم بهتری برگزار شود.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه در حدود 13 سال مردم در انتظار تشرف به سرزمین وحی هستند، گفت: امیدواریم عربستان با افزایش سهمیه موافقت کند تا بتوانیم ازتعداد زائرانی که پشت نوبت مانده اند، بکاهیم.
وی با اشاره به اینکه امسال 86 هزار و 520 نفر به حج تمتع اعزام می شوند، افزود: مسئولان حج و زیارت کشورمان درخواست سهمیه اضافی به میزان 10 هزار نفر را  به طرف سعودی ارائه کرده اند که امیدواریم با آن موافقت شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با تاکید براینکه درخصوص حج انتفاعی عمل نمی شود ، اظهار داشت: قیمت تمام شده حج تمتع براساس هزینه هایی مانند حمل و نقل، مسکن، تغذیه و تدارکات و سایر موارد محاسبه و اعمال شده است.
وی گفت: هزینه حج 98 برای هر زائر بین 21 میلیون تا 28 میلیون تومان اعلام شده و تفاوت قیمت فقط مربوط به مسکن زائران است چون هتل ها همه مثل هم نیستند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: از این مبلغ، سود سپرده و یک میلیون تومان سپرده هر فرد کم می شود و مابقی را زائر پرداخت می کند و مردم نیز از این رقم استقبال کرده و امسال زودتر از موعد کاروان‌ها تکمیل شده است.
نماینده ولی فقیه در ادامه از حج بعنوان واجب شرعی نام برد و گفت: برخی افراد شبهه ایجاد می کنند که حج نرویم و پول آن را به فقرا بدهیم که این امر در مورد حج صادق نیست، حج واجب شرعی مردم است و تعطیل بردار نیست و باید این واجب انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه دیپلماسی حج در سال های گذشته کارهای خیلی خوبی انجام شده است، گفت: تلاش کرده ایم که بیشتر در رابطه با تبادل تجربیات حج وارد شویم.
وی درباره ارز همراه نیز گفت: طبیعتا این مبلغ را بر اساس آنچه که در بازار قیمت ارز تعیین شده است پرداخت می‌کنند.
سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ به این سوال که آیا مطالب مطرح شده در باره استعفای شما صحت دارد؟ اظهار داشت: من حدود 38 سال است که در حوزه حج و زیارت فعالیت می کنم و حدود 10 سال است که نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی هستم.
وی با بیان اینکه یک نفر نباید به مدت طولانی در یک سمت باقی بماند، ادامه داد: موضوع رفتن من تازگی ندارد و مدت سه سال است که از مقام معظم رهبری خواهش کرده ام تا فرد دیگری را برای این سمت در نظر بگیرند اما معظم له، نظرشان بوده که بمانم لذا تا امروز انجام وظیفه کرده ام و من تا زمانی که نظر مقام معظم رهبری باشد دراین سمت باقی خواهم ماند و اگر همین فردا هم اطلاع بدهند خوشحال می‌شوم.
درادامه این گفتگو، آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران مناطق سیل‌زده به خبرنگاران گفت: به حجاج این مناطق پس از تایید پزشکی برای نوبت دوم واریز یک ماه زمان اضافه داده شده است و ما این ملاحظه را نسبت به آنها داشته‌ایم.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران