عطر حسینی و عباسی نمایشگاه کتاب تهران را فرا گرفت عطر حسینی و عباسی نمایشگاه کتاب تهران را فرا گرفت عطر حسینی و عباسی نمایشگاه کتاب تهران را فرا گرفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عطر حسینی و عباسی نمایشگاه کتاب تهران را فرا گرفت عطر حسینی و عباسی نمایشگاه کتاب تهران را فرا گرفت عطر حسینی و عباسی نمایشگاه کتاب تهران را فرا گرفت عطر حسینی و عباسی نمایشگاه کتاب تهران را فرا گرفت عطر حسینی و عباسی نمایشگاه کتاب تهران را فرا گرفت

عطر حسینی و عباسی نمایشگاه کتاب تهران را فرا گرفت

در بخش بین‌الملل سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرچم گنبد حرم مطهر حسینی و عباسی رونمایی و در شبستان مصلی امام خمینی(ره) گردانده شد و غرفه عتبه حسینی و عباسی از اهالی قلم و رسانه حوزه عتبات عالیات تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پرچم گنبد طلای حرم مطهر حسینی و عباسی در بخش بین‌الملل سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.


این مراسم با حضور «عبدالرحیم حسن‌نژاد»، مدیر اجرایی غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «جسام السعیدی»، مدیر تبلیغات بین الملل آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع)، «سیدعلی موسوی»، مدیر تبلیغات بین الملل آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، «کوروش طهماسبی»، دبیر هیات امنای خبرگزاری عتبات، اهالی قلم و رسانه در حوزه عتبات عالیات عراق و جمعی از بازدیدکنندگان در محل غرفه مشترک عتبه مقدس حسینی و عباسی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.


عبدالرحیم حسن نژاد ضمن خوش آمدگویی به هیات عراقی و پرسنل غرفه عتبه حسینی و عباسی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به بیان اهمیت روابط ایران و عراق در حوزه دیپلماسی فرهنگ پرداخت و گفت: باید در حوزه ای که هستیم کمک کنیم تا این روابط تقویت شود، ما در حوزه دیپلماسی فرهنگی، کتاب را مهم ترین ابزار این مقوله می دانیم و می توانیم از طریق اشتراک محصولات فرهنگی و کتب دو کشور در مسیر تقویت روابط دو طرف گام برداریم.


حسن نژاد در ادامه با اشاره به تمهیدات اخیر دو کشور برای صدور روادید رایگان، سفر به عتبات عراق را بسیار با ارزش و دارای فضائل روحی و معنوی دانست و ابراز امیدواری کرد اینگونه تسهیلات بیش از پیش در اختیار مردم ایران و عراق قرار گیرد.


وی ضمن تحسین طرف عراقی در ایجاد امکانات رفاهی، سیاحتی و زیارتی برای زائرین اعتات مقدس عراق افزود: ما نیز امیدواریم در ایران اسلامی میزبانی شایسته برای هیات اعزامی از طرف آستان مقدس حسینی و عباسی باشیم و در مدت زمان حضور در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اوقات خوشی را برای میهمانان عزیزمان از کشور عراق ایجاد کنیم.


در ادامه این نشست، جسام السعیدی مدیر تبلیغات فرهنگی بین المللی آستان مقدس عباسی و سیدعلی موسوی مدیر تبلیغات فرهنگی بین المللی آستان مقدس حسینی به تشریح برنامه ها و اهداف حضور اعتاب مقدس حسینی و عباسی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پرداختند و در ادامه مستندی کوتاه از اقدامات فرهنگی در حرمین مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) برای حاضرین به نمایش درآمد.


در حاشیه این برنامه، در بین حاضرین در این نشست برگه هایی با مضامین دل نوشته ای برای حرمین مطهر و مسابقه فرهنگی و هنری پخش شد که عتبه حسینی و عباسی به برندگان هدیه ای متبرک خواهند داد.


در پایان این مراسم، از پرچم گنبد طلای حرم مطهر حسینی و عباسی رونمایی و جهت تبرک  در محل شبستان اصلی مصلی امام خمینی(ره) گردانده شد و غرفه عتبه حسینی و عباسی از اهالی قلم و رسانه حوزه عتبات عالیات عراق تشکر و تقدیر کرد.


گفتنی است غرفه مشترک آستان قدس حسینی و عباسی در بخش بین‌الملل سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب واقع در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان می باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران