زیارت عاشورا قطع نامه کربلا است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق با بیان اینکه زیارت عاشورا قطع نامه کربلا در جنگ بین حق و باطل است، گفت: دوستداران اهل بیت (ع) باید به صورت مدام با خواندن و تدبر در مضامین این زیارت حضوری فعال در عرصه ولایت مداری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی دانشجویان در کربلا، امام معصوم را شریک قرآن خواند و هر دو را ماندگار، شفاف و فوق زمان و مکان دانست.


وی بر خواندن زیارتنامه های جامعه کبیره ، امین الله و عاشورا تأکید کرد و گفت: امام زمان(عج) به نماز نافله و زیارتنامه های جامعه و عاشورا بسیار سفارش فرموده است.


وی با اشاره به آیه ۸۲ سوره مبارکه إسراء خاطر نشان کرد: قرآن برای مومنان شفا است و مومن کسی است که دارای دانش و بینش و پیمایش باشد؛ زیرا عمل بدون علم انسان را به بی راهه می برد و دانش بدون بینش به انسان ها جهت نمی دهد و اگر پیمایش و عمل در کار نباشد مانند عالم بی عمل است که مذمت شده است.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی قرآن را نور عنوان کرد و افزود: همین قرآن برای ظالمین جز خسارت و زیان چیزی نخواهد داشت؛ زیرا علیه او حجت می شود و مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد ولی قرآن و امام معصوم برای مومنین شفا و برکت استف همین امام در مقابل ظلم و ستم می ایستد و با او می‌جنگد همانطوری که در کربلا امام حسین (ع) در مقابل ظالمان و ستمگران ایستاد.


وی با اشاره به جایگاه قرآن و امام گفت: قرآن، صورت کتبی امام و امام، صورت عینی قرآن و دو روی یک سکه هستند که یکی کتبی و نوشتاری و دیگری عینی و خارجی است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق زیارت عاشورا را قطع نامه جنگ بین حق و باطل درکربلا عنوان کرد و افزود: در این زیارت نامه سفارش بر درود و سلام بر صالحان و نیکان که مصداق کامل آن امام معصوم است و تنفر و انزجار از ظلم و ستم که مصداق کامل آن یزیدیان هستند، شفارش شده است لذا دوستداران اهل بیت (ع) باید به صورت مدام با خواندن و تدبر در مضامین این زیارت و شناخت جبهه حق و باطل،  حضوری فعال در عرصه ولایت مداری داشته باشند.


وی با تاکید بر اهمیت خواندن نماز جعفر طیار و نماز امام زمان در حرم مطهر امام حسین (ع) گفت: برای ارتباط با امام معصوم باید با زبان دل به راز و نیاز پرداخت و راز های خود را که به هیچ کس نمی توان بیان کرد با امام که مهربان ترین و محرم ترین افراد است در میان گذاشت و این راز و نیاز در یک فضای صمیمی به دور از ریا و تصنعی بودن باید صورت پذیرد؛ چرا که بهترین زیارت آن است که ارتباط قلبی با امام معصوم برقرار شود.




نظرات کاربران