زیارت عاشورا قطع نامه کربلا است زیارت عاشورا قطع نامه کربلا است زیارت عاشورا قطع نامه کربلا است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت عاشورا قطع نامه کربلا است زیارت عاشورا قطع نامه کربلا است زیارت عاشورا قطع نامه کربلا است زیارت عاشورا قطع نامه کربلا است زیارت عاشورا قطع نامه کربلا است

زیارت عاشورا قطع نامه کربلا است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق با بیان اینکه زیارت عاشورا قطع نامه کربلا در جنگ بین حق و باطل است، گفت: دوستداران اهل بیت (ع) باید به صورت مدام با خواندن و تدبر در مضامین این زیارت حضوری فعال در عرصه ولایت مداری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی دانشجویان در کربلا، امام معصوم را شریک قرآن خواند و هر دو را ماندگار، شفاف و فوق زمان و مکان دانست.


وی بر خواندن زیارتنامه های جامعه کبیره ، امین الله و عاشورا تأکید کرد و گفت: امام زمان(عج) به نماز نافله و زیارتنامه های جامعه و عاشورا بسیار سفارش فرموده است.


وی با اشاره به آیه ۸۲ سوره مبارکه إسراء خاطر نشان کرد: قرآن برای مومنان شفا است و مومن کسی است که دارای دانش و بینش و پیمایش باشد؛ زیرا عمل بدون علم انسان را به بی راهه می برد و دانش بدون بینش به انسان ها جهت نمی دهد و اگر پیمایش و عمل در کار نباشد مانند عالم بی عمل است که مذمت شده است.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی قرآن را نور عنوان کرد و افزود: همین قرآن برای ظالمین جز خسارت و زیان چیزی نخواهد داشت؛ زیرا علیه او حجت می شود و مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد ولی قرآن و امام معصوم برای مومنین شفا و برکت استف همین امام در مقابل ظلم و ستم می ایستد و با او می‌جنگد همانطوری که در کربلا امام حسین (ع) در مقابل ظالمان و ستمگران ایستاد.


وی با اشاره به جایگاه قرآن و امام گفت: قرآن، صورت کتبی امام و امام، صورت عینی قرآن و دو روی یک سکه هستند که یکی کتبی و نوشتاری و دیگری عینی و خارجی است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق زیارت عاشورا را قطع نامه جنگ بین حق و باطل درکربلا عنوان کرد و افزود: در این زیارت نامه سفارش بر درود و سلام بر صالحان و نیکان که مصداق کامل آن امام معصوم است و تنفر و انزجار از ظلم و ستم که مصداق کامل آن یزیدیان هستند، شفارش شده است لذا دوستداران اهل بیت (ع) باید به صورت مدام با خواندن و تدبر در مضامین این زیارت و شناخت جبهه حق و باطل،  حضوری فعال در عرصه ولایت مداری داشته باشند.


وی با تاکید بر اهمیت خواندن نماز جعفر طیار و نماز امام زمان در حرم مطهر امام حسین (ع) گفت: برای ارتباط با امام معصوم باید با زبان دل به راز و نیاز پرداخت و راز های خود را که به هیچ کس نمی توان بیان کرد با امام که مهربان ترین و محرم ترین افراد است در میان گذاشت و این راز و نیاز در یک فضای صمیمی به دور از ریا و تصنعی بودن باید صورت پذیرد؛ چرا که بهترین زیارت آن است که ارتباط قلبی با امام معصوم برقرار شود.




نظرات کاربران