ولایت مداری رکن رکین اسلام است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به نقش بی بدیل ولایت مداری در هدایت جامعه، آن را رکن رکین دین اسلام خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان با اشاره به حدیثی بر نقش بی‌بدیل ولایت مداری تأکید کرد و آن را رکن رکین دین اسلام خواند.


وی گفت: اگر کسی همه شب ها را نماز بخواند و تمام روزها را روزه بگیرد و تمام مال خود را انفاق کند و هر سال به حج برود، ولی ولایت‌مدار نباشد اعمال او قبول نمی شود؛ هر چند صحیح و مسقط ذمه باشد.
وی جریان کربلا را عرصه تقابل ولایت‌مداری و ولایت ستیزی عنوان کرد و افزود: اصحاب امام حسین (ع) ولایت مدار بودند و بدون چون و چرا از امام خود اطاعت کردند و تا سر حد جان با امام خود همراهی کردند تاجایی که بسیاری از آنها می‌گفتند: اگر چندین بار کشته شویم و زنده شویم دست از امام خود برنمی داریم.


وی اضافه کرد: در این عرصه عده زیادی از مسلمان‌نماها ولایت ستیز شدند و با این که نماز می خواندند، روزه می‌گرفتند و تلاوت قرآن می‌کردند اما در مقابل حجت خدا ایستادند و آن حضرت را شهید کردند و لکه ننگی ابدی بر پیشانی آنها حک شد.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی امام را دارای ولایت تکوینی و تشریعی خواند و خاطر نشان کرد: پیامبران دارای عدد معین می باشند و آخرین آنها پیامبر خاتم است که بعد از ایشان، پیامبری نبوده است و نخواهد آمد.


وی با اشاره به وجود دوازده امام معصوم بعد از پیامبر اکرم(ص) گفت: امام عصر (عج) آخرین امام است و امام دیگری به جز این دوازده امام وجود ندارد.
وی ولایتمداری را امری مستمر خواند و اظهار کرد: اعمال ما باید تحت اشراف و رهنمودهای ولی خدا باشد تا صحیح انجام بگیرد و قرب به حق پیدا کند و از هرگونه انحرافی دور باشد.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه عراق ولایت فقیه را در تداوم ولایت ائمه معصومین (علیهم السلام) در زمان غیبت عنوان کرد و افزود: ولایت فقیه در حقیقت ولایت فقه و عدالت است از این رو مردم را به ساحل نجات می رساند و اسلام ناب محمدی(ص) را محقق می سازد.
وی خاطرنشان ساخت: اگر از ولایت دوری شود نتیجه آن، جریان حکام وابسته ای می‌شود که در کنار استکبار جهانی آمریکا و صهیونیست ها می ایستند و با آنها همراه می شوند و با جمهوری اسلامی که پرچمدار مکتب اهل بیت(ع) است، مقابله می‌کنند.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران