آستان‌های محروم بیشترین مشارکت را در بازسازی عتبات دارند آستان‌های محروم بیشترین مشارکت را در بازسازی عتبات دارند آستان‌های محروم بیشترین مشارکت را در بازسازی عتبات دارند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آستان‌های محروم بیشترین مشارکت را در بازسازی عتبات دارند آستان‌های محروم بیشترین مشارکت را در بازسازی عتبات دارند آستان‌های محروم بیشترین مشارکت را در بازسازی عتبات دارند آستان‌های محروم بیشترین مشارکت را در بازسازی عتبات دارند آستان‌های محروم بیشترین مشارکت را در بازسازی عتبات دارند

آستان‌های محروم بیشترین مشارکت را در بازسازی عتبات دارند

معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با اشاره به شبهه‌افکنی دشمنان درباره کمک به فقرا به جای بازسازی عتبات، گفت: استان‌های محروم بیشترین مشارکت را در بازسازی اعتاب مقدسه دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، یوسف افضلی معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی، بیش از ۹۰میلیارد تومان کمک‌های مردمی به ستاد بازسازی عتبات اهدا شد، گفت: نکته جالب در تحقق این ارقام، مشارکت اقشار محروم و استان‌های کم‌برخوردار است.


*همدلی ایران و عراق در امدادرسانی به مناطق‌ سیل‌زده


وی به شبهه‌افکنی‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: در حالی که برخی با طرح این پرسش که «آیا بهتر نیست به جای هزینه در عتبات، به فقرا کمک شود»، به ایجاد شبهه می‌پردازند، اقشار کم‌برخوردار جامعه از استان‌هایی مانند خراسان جنوبی بیشترین میزان مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات را دارند.


افضلی به نقش اتاق‌های فکر وهابی، صهیونیستی و سعودی در شبهه افکنی و ایجاد تفرقه میان شیعیان اشاره کرد و گفت: در حادثه سیل اخیر، شاهد موج همدلی برادران عراقی در ارسال موکب‌ها، محموله‌های غذایی و نیروهای حشد الشعبی جهت کمک به هموطنان سیل‌زده بودیم که تبلیغات سوء دشمنان در تفرقه‌اندازی را نقش بر آب کرد.


* آمادگی موکب‌های اربعین برای خدمت به مردم در شرایط بحرانی


وی خاطر نشان کرد: پیش از این‌ها برخی شکل‌گیری موکب‌های اربعین را زیر سوال می‌بردند اما حالا با عنایت اهل بیت(ع) و معجزه اربعین حسینی، شاهد این هستیم که موکب‌ها به یکی از منسجم ترین، کارامدترین و آماده ترین نهادهای مردمی برای خدمت رسانی به مردم در مواقع بحرانی تبدیل شده‌اند.


افضلی ساختار مردمی، چالاکی در سازماندهی، عمل جهادی و خدمت بدون چشم داشت مالی را از مهمترین دلایل موفقیت موکب‌ها در شرایط بحرانی دانست و افزود: کمتر از ۲۴ ساعت پس از فراخوان سردار سلیمانی از اربعینی‌ها، شاهد برپایی موکب‌های پذیرائی و اسکان در خوزستان و لرستان بودیم. 


*پیش‌بینی جذب مشارکت‌های مردمی تا ۱۲۰ میلیارد تومان


وی اعتماد مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات را اصلی‌ترین‌ پشتوانه این ستاد دانست و گفت: با توجه به حجم کمک‌های نقدی و غیر نقدی اهدایی مردم در همین ایام کوتاهی که از سال ۹۸می‌گذرد، پیش‌بینی می‌کنیم میزان مشارکت خیرین در بازسازی و توسعه عتبات امسال به ۱۲۰میلیارد تومان برسد.


معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۲۳۳*(ستاره دویست و سی و سه مربع) کمک‌های نقدی خود را اهدا کنند.


 




نظرات کاربران