گناهان زائر امام حسین بخشیده می شود گناهان زائر امام حسین بخشیده می شود گناهان زائر امام حسین بخشیده می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گناهان زائر امام حسین بخشیده می شود گناهان زائر امام حسین بخشیده می شود گناهان زائر امام حسین بخشیده می شود گناهان زائر امام حسین بخشیده می شود گناهان زائر امام حسین بخشیده می شود

گناهان زائر امام حسین بخشیده می شود

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: یکی از آثار بسیار مهم زیارت امام حسین (ع) بخشیده شدن گناهان گذشته زائر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان در کربلا، بخشیده شدن گناهان را یکی از آثار بسیار مهم زیارت امام حسین (ع) خواند و گفت: تمام گناهان به جز حق الناس و عباداتی که باید قضا شود از زائر سیدالشهداء بخشیده می شود ولی حق الناس را باید به صاحبش داد و رضایت طلبکار را به دست آورد و اموری که مانند نماز و روزه، قضا دارد چنانکه از کسی فوت شده باشد باید قضای آن را انجام دهد.


وی با اشاره به حدیثی گفت: گناهان گذشته دور و نزدیک بخشیده می شود و باید در آینده مرتکب گناه نشد و چنان که خدای ناکرده گناهی مرتکب شد سریعا و بدون فوت وقت، باید توبه کرد.


وی با اشاره به جمله «عارفاً بحقّه» در روایات خاطرنشان کرد: شکی نیست اگر فردی نسبت به امام و راه او معرفت پیدا کند و باور داشته باشد و به امام خود عملاً اقتدا کنند، زشتی و قبح گناه آنچنان برای او روشن می گردد که سراغ گناه نمی‌رود؛ زیرا چهره باطنی گناه، خیلی کثیف و زشت است. از همین جهت است که انبیای الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) هیچگاه مرتکب گناه نمی شدند زیرا به قبح و زشتی گناه یقین داشتند و قبح و زشتی باطن گناه برای آنان بسیار مشهود بود.


وی با اشاره به جایگاه زائر امام حسین (ع) اظهار داشت: ما به زیارت می آییم تا با آن حضرت عهد و پیمان ببندیم که بنده خوب خدا باشیم و برای امامان زینت باشیم و کسی که گناه می کند به همان میزان که مرتکب گناه می شود، از امام دور می ماند و در حزب شیطان قرار می‌گیرد؛ چراکه دوستان امام در حزب خدا هستند و حزب خدا از گناه تنفر دارد و هیچگاه سراغ گناه نمی رود.


مسئول دفتر بعثه رهبری در عراق به روحانیون و مداحان کاروان ها توصیه کرد مهمترین عامل باز ماندن راه کربلا دوستی و محبت بین دو ملت عراق و ایران است که باید روز به روز تقویت شود.


در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسین بهجتی مسئول دفتر بعثه کربلا با ارائه تذکرات اخلاقی، بایدها و  نبایدهای سفر را بیان کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران