مومن اهل تفکر و ذکر است مومن اهل تفکر و ذکر است مومن اهل تفکر و ذکر است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مومن اهل تفکر و ذکر است مومن اهل تفکر و ذکر است مومن اهل تفکر و ذکر است مومن اهل تفکر و ذکر است مومن اهل تفکر و ذکر است

مومن اهل تفکر و ذکر است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در بین الحرمین گفت: مومن دائم الذکر و کثیر الفکر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین ایرانی در بین الحرمین با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین حضرت علی (ع)، مومن را دارای چهار علامت خواند و گفت: مومن واقعی دائم الذکر، کثیر الفکر، علی النعماء شاکر و علی البلاء صابر است.


وی اولین نشانه مومن را ذکر علی الدوام خواند و افزود: ذکر کردن لزوماً به معنای ذکر زبانی نیست؛ بلکه حقیقت ذکر، در نحوه برخورد با حلال و حرام خداست و عمده آن توجه قلبی انسان به خدا است و اینکه خدا را در همه جا شاهد و ناظر خود ببیند حتی یک جرعه آب را با ذکر و یاد خدا و نام امام حسین (ع) و سلام بر آن بزرگوار و قربت الی الله می تواند بخورد و همین کار یک ذکر محسوب می شود.


حجت الاسلام حائری زاده گفت: از دیگر مصادیق ذکر کردن، کنترل خشم ، مدیریت زمان، رفتار خوب با خانواده ، رفتار نیک با دیگران در جامعه می باشد.


وی کثیر الفکر بودن را یکی دیگر از علامات مومن خواند و خاطر نشان کرد: مومن اهل تفکر است و در همه تعاملات زندگی اش مانند خریدن خانه، ازدواج ، دخل و خرج زندگی، انتخاب شریک زندگی و کار و سایر رفتارهای کوچک و بزرگ کاملا تمام جوانب را می بیند تا پشیمانی بعدی را به دنبال نداشته باشد.


حجت الاسلام حائری زاده با اشاره به اینکه مومن عمدتا با دو بال پرواز ذکر و فکر حرکت می کند افزود: از دیگر نشانه‌های فکر مومن، تفکر در پیام های اعتقادی و فرهنگ دینی و تفکر در حالات و اصحاب ائمه اطهار علیهم السلام و بخصوص عاشورا  است.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا چهارمین نشانه مومن را صبر کردن بر سختی ها عنوان کرد و گفت: خدا هر کسی را که دوست داشته باشد او را به سختی ها مبتلا می کند و حکمت سختی و بلا یا جنبه تأدیبی دارد و برای ادب کردن بندگانش سختی را می فرستد و جنبه ترفیعی و علو مقام دارد.


وی با اشاره به جنبه ترفیعی نزول بلا گفت: نزول سختی و بلا با توجه به ظرفیت انسانهاست و بلاهایی که برای امام حسین (ع) و انبیا و اولیا نازل می شده است همه آنها جنبه ترفیعی و در راستای علو درجات آنان بوده است.


در پایان این مراسم آقایان مجید دلشاد و علیرضا اسفندیاری از مداحان اهل بیت به مداحی و نوحه سرایی پرداختند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران