بانوان تهرانی با مناسک حج‌ آشنا شدند بانوان تهرانی با مناسک حج‌ آشنا شدند بانوان تهرانی با مناسک حج‌ آشنا شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بانوان تهرانی با مناسک حج‌ آشنا شدند بانوان تهرانی با مناسک حج‌ آشنا شدند بانوان تهرانی با مناسک حج‌ آشنا شدند بانوان تهرانی با مناسک حج‌ آشنا شدند بانوان تهرانی با مناسک حج‌ آشنا شدند

بانوان تهرانی با مناسک حج‌ آشنا شدند

هم‌زمان با برگزاری همایش‌های آموزشی حجاج، اولین همایش آموزشی و توجیهی ویژه بانوان حج‌گزار استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هم‌زمان با برگزاری همایش‌های آموزشی حجاج، اولین همایش آموزشی و توجیهی ویژه بانوان حج‌گزار، صبح امروز از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت در تهران با حضور بیش از ۸۰۰ زائر برگزار شد.


حجت‌الاسلام امیر مسعود حاجی‌ابراهیمی در حاشیه این همایش گفت: با توجه به آغاز برنامه‌های آموزشی زائران ایرانی برای اعزام به سرزمین وحی به همین منظور به‌صورت مستقل و جداگانه همایش آموزشی ویژه بانوان حج‌گزار در استان تهران برگزار شد.


وی از حضور گسترده بانوان در این همایش‌ آموزشی تقدیر کرد و افزود: حج ازجمله فرایض مهمی است که دارای مناسک خاص خود است، از این‌رو ضروری است که بانوان حج‌گزار قبل از سفر با آداب، احکام و شیوه برگزاری این مراسم به‌صورت دقیق آشنا شوند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در تهران تصریح کرد: امسال بیش از نیمی از زائران ایرانی را بانوان تشکیل می‌دهند و در تهران نیز حجم زیادی از زائران شامل زنان می‌شوند؛ از این‌رو برای اولین بار همایش آموزشی و توجیهی ویژه بانوان حج‌گزار برگزار شد تا به‌صورت تخصصی مسائل امور زنان در حج را فرابگیرند.


وی یادآور شد: در این همایش یکی از بانوان معینه باسابقه اجمالی از مناسک اختصاصی بانوان را توضیح داد و بخش دیگری از این همایش به باید و نبایدهای سفر معنوی حج اختصاص داشت. مسائلی که در کشور عربستان باید رعایت شود و عدم توجه به آن ایجاد حساسیت و مشکلات خواهد کرد.


حاجی‌ابراهیمی گفت: در بخش دیگری از این همایش از پزشکان متخصص در حوزه زنان استفاده کرده‌ایم، پزشکانی که آشنا به سفر حج تمتع هستند در این بخش محورهای کلیدی که بانوان زائر باید آن‌ها را رعایت کنند، تذکر داده شد. بعد از همایش به مدت یک ساعت پرسش و پاسخ برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران