حج فرصتی برای وحدت مسلمانان و فریاد عدالت خواهی است حج فرصتی برای وحدت مسلمانان و فریاد عدالت خواهی است حج فرصتی برای وحدت مسلمانان و فریاد عدالت خواهی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج فرصتی برای وحدت مسلمانان و فریاد عدالت خواهی است حج فرصتی برای وحدت مسلمانان و فریاد عدالت خواهی است حج فرصتی برای وحدت مسلمانان و فریاد عدالت خواهی است حج فرصتی برای وحدت مسلمانان و فریاد عدالت خواهی است حج فرصتی برای وحدت مسلمانان و فریاد عدالت خواهی است

حج فرصتی برای وحدت مسلمانان و فریاد عدالت خواهی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: حج نمونه‌ای از وحدت مسلمانان موحد و فرصتی برای فریاد عدالت خواهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه (12 اردیبهشت ماه) درهمایش کارگزاران و مشتقان حج تمتع در استان بوشهر افزود: حج بهترین فرصت برای شکستن دیوار تفرقه و ایجاد اتحاد میان مسلمان است.
وی بیان کرد: وحدت مسلمانان، ایمان و تقوا ازمهمترین دستاوردهای مراسم حج است. 
آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: حج یک مراسم آسمانی است که خداوند به جامعه مومنان هدیه کرده و سبب آموزش آموزه های معرفتی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی می شود. 
وی بیان کرد: حج واجبی است که مهمترین بخش آن شامل آمرزش همه گناهان و تربیت دوباره انسان است که در مابقی زندگی خود دچار گناه نشود.
آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: انسان با پوشیدن احرام و غسل ورود به اعمال حج با خدا عهد می بندد که گناه نکند، با طواف خانه خدا ثابت می کند خداوند محور زندگی و با سعی بین صفا و مروه به دنبال رضای خدا و در عرفات خداوند معرفت را نصیب مومنان می کند و با رمی جمره اعلام می کند که شیطان مرجوم من است.
وی یادآور شد: حج حواله ای است که خداوند نصیب برخی از افراد می کند که در حریم امنش شرکت کنند و با او بیعت ببندد.
دراین همایش مدیرحج و زیارت استان بوشهر با بیان اینکه سهم این استان برای حج تمتع امسال 817 نفر تعیین شده است، گفت : از این تعداد 55 درصد معادل 451 نفربه آقایان و 45 درصد معادل 366 نفر به بانوان اختصاص دارد.
عبدالرسول رنجبر افزود: مشتاقان دیار وحی از استان بوشهر در حج امسال مدینه بعد هستند و اعزام‌ آنها از دهه سوم تیر ماه 98 به مکه انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: مشتاقان بوشهری زیارت خانه خدا از استان بوشهر در قالب هفت کاروان سازمان دهی شده اند که از این شمار یک کاروان مربوط به اهل سنت است.
وی یادآور شد: سال گذشته 875 نفر از استان بوشهر عازم دیار وحی شدند.




نظرات کاربران