شیعه باید برای اهل بیت زینت باشد شیعه باید برای اهل بیت زینت باشد شیعه باید برای اهل بیت زینت باشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیعه باید برای اهل بیت زینت باشد شیعه باید برای اهل بیت زینت باشد شیعه باید برای اهل بیت زینت باشد شیعه باید برای اهل بیت زینت باشد شیعه باید برای اهل بیت زینت باشد

شیعه باید برای اهل بیت زینت باشد

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: شیعه باید برای اهل بیت زینت باشد و کاری را که موجب سرافکندگی آنان شود، انجام ندهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان در کربلا با تاکید بر اینکه شیعه باید برای اهل بیت زینت باشد و کاری را که موجب سرافکندگی آنان شود،انجام ندهد، گفت: امام صادق (ع) فرمود: برای ما زینت باشید و ما را محبوب مردم قرار دهید.
وی اسلام و مکتب اهل بیت را دینی پویا و جواب گوی نیازهای بشری در همه زمان ها و عصرها خواند و گفت: خداوند انسان را به سوی زیبایی‌های نظام هستی دعوت می‌کند و اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) زیباترین انسان ها از نظر خلق و خو و رفتار و اعمال و کردار می باشند و شیعیان خود را نیز به این امر تشویق و ترغیب می نمایند.
نماینده بعثه رهبری در عراق ارزش انسان را به صفات حمیده و پسندیده انسانی و الهی او دانست و اظهار داشت: هر انسانی به میزانی که صفات نیک و ارزشمند را در خود احیا می‌کند و در رفتار و گفتار و کردار خویش متجلی می سازد به همان اندازه ارزش و قیمت پیدا می‌کند و این امر با تلاش و کوشش به دست می آید.
نماینده بعثه رهبری در عراق زینت معنوی را برتر از زینت مادی و ظاهری خواند و گفت: اخلاق،گفتار و رفتار نیک به انسان ارزش می بخشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزش انسان در پیشگاه خداوند متعال خاطرنشان ساخت: مومن و مسلمان حق ندارد خود را در معرض اتهام قرار دهد و مردم را به خود بدبین نمایند و حضرت علی (ع) در نهج البلاغه فرموده است: هر کس خود را در معرض تهمت قرار دهد اگرمردم به او بدبین شوند باید خود را سرزنش کند زیرا خود او دست به چنین اقدامی زده و خودش را در معرض اتهام قرار داده است.
وی در آستانه ماه مبارک رمضان با تأکید بر اینکه سفره آسمانی و ضیافت الهی در این ماه برای پذیرایی از بندگان گسترده می شود، اظهار داشت: خوشا به حال کسانی که بیشترین استفاده را از این سفره رحمت الهی می برند و از این روزی معنوی بهره مند می شوند و شکرگزار نعمت ها هستند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران