همایش متمرکز آموزشی زائران حج تمتع یزد برگزار شد همایش متمرکز آموزشی زائران حج تمتع یزد برگزار شد همایش متمرکز آموزشی زائران حج تمتع یزد برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش متمرکز آموزشی زائران حج تمتع یزد برگزار شد همایش متمرکز آموزشی زائران حج تمتع یزد برگزار شد همایش متمرکز آموزشی زائران حج تمتع یزد برگزار شد همایش متمرکز آموزشی زائران حج تمتع یزد برگزار شد همایش متمرکز آموزشی زائران حج تمتع یزد برگزار شد

همایش متمرکز آموزشی زائران حج تمتع یزد برگزار شد

همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان یزد در سالن شهید حاج مهدی شهر شاهدیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این همایش اعلام شد که در حج 98 سه هزار و 870 زائر از یزد در قالب 26 کاروان به خانه خدا مشرف می شوند که خردسال ترین زائر 9 سال و مسن ترین  زائر 86 سال دارد .


در این همایش، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد از حجاج ایرانی بعنوان سفیران نظام جمهوری اسلامی در عربستان یاد و تصریح کرد: زائران باید نمونه باشند.
وی افزود: حجاج و مسافران سرزمین وحی باید با آگاهی کامل به مقررات و مناسک حج در این مراسم بزرگ واجب الهی شرکت کنند.
وی خاطر نشان کرد: زائران درحج تمتع باید قدر لحظه خوش حضور در سرزمین مقدس را بدانند و بیش از گذشته از این فرصت برای تهذیب نفس و ارتباط معنوی با حضرت حق استفاده کنند.
در ادامه این همایش آقای محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز حضور در حج تمتع و سرزمین وحی را فرصت بسیار مناسبی برای ارتباط با حضرت حق و کسب معارف الهی و انسانی دانست.


استاندار یزد افزود: آشنایی هرچه بیشتر با مناسک و اعمال حج تمتع و عمل به مقررات باید در طول این سفر مدنظر حجاج بیت الله الحرام قرار گیرد.
وی با قدردانی از اقدام های انجام گرفته توسط حج و زیارت استان یزد بر تداوم برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای آگاهی بیشتر زائران تاکید کرد. 
آقای علی اصغر شریفی زارچی مدیر دفتر حج و زیارت یزد نیز دیگر سخنران این همایش بود که اهمیت آشنایی حجاج با مناسک حج را یادآور شد و برگزاری دوره های آشنایی در خصوص حج تمتع را از جمله برنامه های این مدیریت عنوان کرد.
وی تصریح کرد: آشنایی زائران با مقررات عربستان سعودی و حضور در برنامه های فرهنگی  می تواند زمینه برگزاری حجی با شکوه را به همراه داشته باشد.


| شناسه مطلب: 93266




همایش یزد حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران