همایش آموزشی توجیهی حجاج در تبریز برگزار شد. همایش آموزشی توجیهی حجاج در تبریز برگزار شد. همایش آموزشی توجیهی حجاج در تبریز برگزار شد. بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش آموزشی توجیهی حجاج در تبریز برگزار شد. همایش آموزشی توجیهی حجاج در تبریز برگزار شد. همایش آموزشی توجیهی حجاج در تبریز برگزار شد. همایش آموزشی توجیهی حجاج در تبریز برگزار شد. همایش آموزشی توجیهی حجاج در تبریز برگزار شد.

همایش آموزشی توجیهی حجاج در تبریز برگزار شد.

همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش آموزشی توجیهی حجاج استان آذربایجان شرقی با حضور زائرین، عوامل و روحانیون کاروانهای حج تمتع در دانشگاه تبریز برگزار شد.


در این همایش، حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری درباره اهمیت اسرار و معارف حج سخن گفت و تصریح کرد: پول حج واجب می بایست برای اعزام به خانه خدا هزینه و استفاده شود.


حجت الاسلام والمسلمین ایران نژاد مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان دیگر سخنران این همایش بود که با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) زائران بیت ا.. الحرام را مهمانان خدا خواند و از زائران خواست با آمادگی قلبی برای این مهمانی آماده شوند.


وی با بیان اینکه زائرین نماینده ملت ایران هستند، به شعار حج امسال"حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی" اشاره کرد و افزود: حجاج از بازارگردی پرهیز نموده و از وقت ارزشمند خود حداکثر بهره برداری را داشته باشند.


در ادامه این همایش، آقای روحی مدیر حج و زیارت استان درباره  برنامه ریزی ها یکسال گذشته برای برگزاری حج 98 توضیحاتی داد و گفت: هزینه سفر زائرین  بین 21 الی 28 میلیون تومان است و مدت اقامت حجاج در مدینه 5 شب و 6 روز خواهد بود.


وی گفت: علاوه بر تامین مسکن، خدمات مربوط به حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، برنامه های فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی و پزشکی نیز در داخل کشور و در عربستان انجام می شود.


در انتهای این همایش، با توضیحات حجت الاسلام نوبری زائرین به صورت عملی و نمادین با نحوه انجام اعمال و مناسک حج آشنا شدند.


امسال از استان آذربایجان شرقی سه هزار و 855 نفر زائر در قالب 27 کاروان از نیمه دوم تیر ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران