همایش آموزشی زائران همدان برگزار شد همایش آموزشی زائران همدان برگزار شد همایش آموزشی زائران همدان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش آموزشی زائران همدان برگزار شد همایش آموزشی زائران همدان برگزار شد همایش آموزشی زائران همدان برگزار شد همایش آموزشی زائران همدان برگزار شد همایش آموزشی زائران همدان برگزار شد

همایش آموزشی زائران همدان برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در همایش آموزشی زائران همدان گفت: حج افزون بر این که عبادی است سیاسی هم هست و باید مراسم برائت از مشرکین را هرچه با شکوه تر برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش توجیهی زائران همدانی حج تمتع ۹۸ در سالن ابن سینای این شهر برگزار شد. 


حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در این همایش با اشاره به این که حجاج باید قبل از مشرف شدن به حج با شرایط عربستان آشنا شوند، خاطر نشان کرد: کتاب اسرار حج یکی از کتبی است که باید هر زائری قبل از رفتن به حج آن را مطالعه کند.


وی افزود: زائران خانه خدا باید قدر خودشان را بدانند که از بین همه مشتاقان امسال این عزیزان به خانه خدا و حج مشرف می شوند.


نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که خداوند عظمت زیادی را برای زوار خانه خدا قائل است، اظهار داشت: خداوند وقتی حاجی را به مکه می برد نه تنها خودش را بلکه خانواده او، طایفه اش و کسانی را که حاجی در مکه آنها را دعا کرده است، می بخشد.


وی تصریح کرد: در کنار همه این موارد حاجیان چهار ماه پس از آنکه از سفر حج برگشتند گناهی برای آنها نوشته نخواهد شد و همه این ها نشان از عظمت توجه خداوند به زائران بیت الله الحرام است.


امام جمعه همدان به ثواب اعمال حاجی اشاره کرد و گفت: هر کاری که حجاج انجام می دهند حتی کوچکترین آنها، خداوند در قبال هر یک از آن ها برای او حسنه می نویسد.


وی با اشاره به این که باید در سفر حج مسلمانان علیه استکبار متحد شوند، یادآور شد: حج افزون بر این که عبادی است سیاسی هم هست و باید مراسم برائت از مشرکین را هر چه با شکوه تر برگزار کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: جنبه سیاسی حج را هم باید در کنار بحث زیارتی و عبادی آن مورد توجه قرار داد.


وی حج را به معنای مخالفت با استکبار دانست و خاطر نشان کرد: همان اندازه که طواف برای شما ثواب دارد جنبه های سیاسی آن هم دارای ثواب است.


آقای ساغرچی ، مدیرحج و زیارت استان همدان نیز در این همایش گفت : امسال ۲ هزار و ۹۳۵ زائر استان در قالب ۲۰ کاروان ، از ۲۵ ذی القعده تا ۳ ذی الحجه به حج تمتع اعزام خواهند شد .




نظرات کاربران