همایش آموزشی زائران کردستانی برگزار شد همایش آموزشی زائران کردستانی برگزار شد همایش آموزشی زائران کردستانی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش آموزشی زائران کردستانی برگزار شد همایش آموزشی زائران کردستانی برگزار شد همایش آموزشی زائران کردستانی برگزار شد همایش آموزشی زائران کردستانی برگزار شد همایش آموزشی زائران کردستانی برگزار شد

همایش آموزشی زائران کردستانی برگزار شد

مدیر حج و زیارت استان کردستان از اعزام یک هزار و ۹۳۰ زائر کردستانی به حج تمتع 98 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای هاشم ناظمی‌جلال روز جمعه (13 اردیبهشت ماه) در همایش آموزشی زائرین حج تمتع شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران که در محل سالن اجتماعات مسجد قبا برگزار شد، اظهار کرد: ۷۰۵ نفر از  زائران شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در قالب پنج کاروان مدینه بعد در نیمه دوم تیرماه امسال به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند.


آقای ناظمی‌جلال با بیان اینکه امسال  ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر  زائر ایرانی به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند، ادامه داد: سهم استان کردستان از این میزان یک‌هزار و ۹۳۰ نفر است که ۵۳ درصد این زائران مرد و ۴۷ درصد زن هستند.


وی از اقامت ۳۰ تا ۳۵ روزه زائران خانه خدا در مکه و مدینه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه آموزشی، توجیهی ترویج فرهنگ حج و زیارت در جامعه،  آشنایی زائران خانه خدا با مناسک حج، ایجاد هماهنگی و همدلی  میان زائرین و آشنایی با  قوانین و مقررات کشور عربستان است.


مدیر حج و زیارت کردستان خطاب به زائران حج تمتع اظهار داشت:  آماده شدن  از لحاظ روحی و معنوی از جمله مهم‌ترین وظایف شما در این سفر است بنابراین توصیه می‌‌کنیم بیشتر به دنبال معنویات و مناسک حج باشید و از این فرصت بهترین بهره را ببرید.


آقای ناظمی‌جلال تصریح کرد: این انتظار از حجاج می‌رود تا جایی که امکان دارد خریدهایشان را در داخل کشور انجام دهند و با این کار از تولیدات داخلی حمایت کنند.


نماینده مردم  سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم در این گردهمایی اظهار کرد: سالمندان و بیمارانی که دارو مصرف می‌کنند، حتما  به توصیه پزشکان کاروان‌ها توجه داشته باشند.


آقای سیدمهدی فرشادان خطاب به زائران گفت: توان و انرژی خود را برای خرید و کارهای غیر ضروری صرف  نکنید، چرا که هدف شما از این سفر معنوی به جا آوردن مناسک حج و کسب  آرامش روح و روان است.


دکتر محمد عبدالهی پزشک عمومی نیز در خصوص رعایت نکات بهداشتی به حجاج و واکسن‌های مورد نیاز در طول سفر توضیحاتی عنوان کرد.


وی سفر حج را مسافرتی مقدس خواند و گفت : افرادی که قصد سفر به عربستان و زیارت خانه خدا  را دارند باید به برخی نکات بهداشتی توجه کنند تا بتوانند سفری سلامت را پشت سر بگذارند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران