برنامه‌ریزی برای حضور سه میلیون زائر ایرانی در اربعین برنامه‌ریزی برای حضور سه میلیون زائر ایرانی در اربعین برنامه‌ریزی برای حضور سه میلیون زائر ایرانی در اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه‌ریزی برای حضور سه میلیون زائر ایرانی در اربعین برنامه‌ریزی برای حضور سه میلیون زائر ایرانی در اربعین برنامه‌ریزی برای حضور سه میلیون زائر ایرانی در اربعین برنامه‌ریزی برای حضور سه میلیون زائر ایرانی در اربعین برنامه‌ریزی برای حضور سه میلیون زائر ایرانی در اربعین

برنامه‌ریزی برای حضور سه میلیون زائر ایرانی در اربعین

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از برنامه ریزی برای حضور بیش از سه میلیون ایرانی در مراسم اربعین خبرداد و گفت: امسال زائران از استان های خود ساماندهی شده و به سمت مرزهای مشخصی حرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اشاره به تصویب دستورالعمل ساماندهی زائران اربعین امسال ، گفت: ۱۳ کارگروه، ۳۱ ستاد استانی و بیش از ۴۳۵ ستاد شهرستانی زیرمجموعه ستاد مرکزی اربعین هستند که هر ساله برای این زیرمجموعه‌ها دستورالعمل همه جانبه تهیه می‌شود.


وی به رایگان شدن ویزای عراق و تأثیر این مسئله در برنامه‌ریزی اعزام زائران اربعین امسال اشاره و خاطرنشان کرد: بر همین اساس رویکرد ما و شرح وظایف کارگروه‌ها نسبت به سال گذشته متفاوت است، البته نواقص سال‌های گذشته را نیز در چارچوب دستورالعمل جدید مرتفع و برای حضور زائران بیش از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم.


حیدری اعلام‌ کرد: پیش بینی ما افزایش یک و نیم برابری زائران اربعین امسال نسبت به سال گذشته یعنی حضور بیش از سه میلیون زائر در عراق است و دستورالعمل ساماندهی زائران نیز بر اساس همین پیش‌بینی تهیه و ابلاغ شده‌است.


وی در خصوص نحوه اعزام زائران اربعین امسال ، گفت: در چارچوب دستورالعمل جدید به استان‌ها اختیار داده شد تا با کمک نهادهای مسئول، زائران را به صورت شبهه ‌کاروانی در شهر و استان خود ساماندهی کنند و هر استان در بحث مواکب و زیر ساخت تدابیر لازم برای اسکان و تغذیه زائران خود را داشته باشد.


حیدری همچنین تصریح کرد: امسال نحوه خروج زائران از کشور تفکیک شده و زائران هر استان از مرز مشخصی وارد عراق می‌شوند تا ازدحام در مرزها وجود نداشته باشد؛ سال گذشته نزدیک به ۶۰ درصد زائران اربعین از تهران عازم شدند که امیدواریم امسال زائران بیشتر از استان خود عازم سفر اربعین شوند.


دبیر ستاد مرکزی اربعین در پایان گفت: امسال مرز شلمچه نیز به مرزهای خروجی کشور اضافه می‌شود و مانند سال‎های گذشته ترافیک نخواهیم داشت چرا که مسیر رفت و بازگشت استان‌ها مشخص شده‌است.


| شناسه مطلب: 93282




اربعین عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران