زائران بیت الله الحرام در شرق استان گلستان گردهم آمدند زائران بیت الله الحرام در شرق استان گلستان گردهم آمدند زائران بیت الله الحرام در شرق استان گلستان گردهم آمدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران بیت الله الحرام در شرق استان گلستان گردهم آمدند زائران بیت الله الحرام در شرق استان گلستان گردهم آمدند زائران بیت الله الحرام در شرق استان گلستان گردهم آمدند زائران بیت الله الحرام در شرق استان گلستان گردهم آمدند زائران بیت الله الحرام در شرق استان گلستان گردهم آمدند

زائران بیت الله الحرام در شرق استان گلستان گردهم آمدند

همایش متمرکز زائران حج تمتع شرق استان گلستان در مصلای بزرگ اهل سنت شهرستان گنبد کاووس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این همایش آقای سید علی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان با اشاره به برنامه های اجرایی حج امسال، نحوه اعزام حجاج استان گلستان به سرزمین وحی و اقدامات انجام شده در این خصوص را بیان کرد.


وی گفت: سفر به سرزمین وحی فرصتی است که خداوند در اختیار بندگان برگزیده خود قرار می دهد و باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد.


وی حضور در سرزمین وحی را یک فرصت طلایی دانست و افزود: باید از حضور خود در این فضای معنوی کمال استفاده را بنمایید و آن را غنیمت بشمارید.


در ادامه این همایش، حجت الاسلام و المسلمین اصحابی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان گلستان،  ضمن قرائت پیام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: این همایش به منظور آموزش زائرین بیت الله الحرام برگزار شده است تا در زمان حضور در سرزمین وحی از آگاهی لازم برخوردار باشند.


در این همایش، حاج آخوند خوجملی امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبد کاووس نیز در سخنانی زیارت بیت الله الحرام را یکی از نعمت های بسیار با ارزش توصیف کرد که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است.


وی با بیان اینکه در حج همه طوایف در کنار یکدیگر هستند، تصریح کرد: حج از عبادت هایی است که در آن فقیر و غنی، بزرگ و کوچک، سیاه و سفید در کنار یکدیگر قرار می گیرند و به عبادت مشغول می شوند.


وی در ادامه توصیه هایی در خصوص انجام مناسک حج به زبان ترکمنی بیان کرد و در پایان آموزش عملی مناسک حج اجرا شد.


گفتنی است امسال حدود 3700 زائر گلستانی در قالب 26 کاروان از فرودگاه بین المللی گرگان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.


 


| شناسه مطلب: 93286




حج 98 زائران گلستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران