همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان برگزارشد همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان برگزارشد همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان برگزارشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان برگزارشد همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان برگزارشد همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان برگزارشد همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان برگزارشد همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان برگزارشد

همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان برگزارشد

مسئول دفترنمایندگی بعثه کرمان در همایش متمرکز زائران حج تمتع این شهرستان گفت: حج باید برطرف کننده مشکلات جهان اسلام و زمینه ساز تمدن اسلامی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در این همایش که زائران  شش کاروان کرمانی حضور داشتند حجت الاسلام حسین سازندگی مسئول دفترنمایندگی بعثه کرمان با استناد به آیه ۹۷ سوره مبارکه مائده افزود: در این آیه از «قیام» سخن گفته شده و این یعنی حج باید زنده و پویا باشد.


وی تصریح کرد: حج واقعی آن است که مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کند و اگر تنها اعمال آن به جای آورده  شود، صرفاً انجام وظیفه شده است.


حجت الاسلام سازندگی با اشاره به شعار حج امسال «حج؛ خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی» گفت: باید با وحدت با برادران مسلمان خود، زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه آموزش زائران استان اشاره و تصریح کرد: آموزش های متمرکز در شهرهای دارای بیش از سه کاروان برگزار می شود و امروز نیز این برنامه در کرمان و رفسنجان است و برای شهرهایی که تعداد کاروان شان کمتر است، آموزش ها غیرمتمرکز خواهد بود.


در ادامه این همایش آقای محمود عرب نژاد مدیرکل حج و زیارت استان کرمان ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی انجام شده حج امسال روان، آرام و بدون دغدغه برگزار شود.


وی از زائران خواست نهایت همکاری را با دست اندرکاران برگزاری حج داشته باشند‌ و از فرصت حضور در مدینه منوره و مکه مکرمه استفاده کنند.


پایان بخش این همایش، اجرای نمادین مناسک حج به منظور آشنایی هرچه بیشتر زائران با اعمال حج بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران