اباعبدالله الحسین، معلم عبودیت وبندگی

نماینده بعثه رهبری در عراق گفت: حضرت اباعبدالله الحسین پدر و معلم عبودیت و بندگی است و راه و رسم عبودیت را به جهانیان آموخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در آخرین گردهمایی دانشجویان در برنامه احلی من العسل در کربلا، امام حسین(ع) را وارث کمالات همه انبیا و جنگ بین حق و باطل را در همه زمان‌ها جاری دانست و بر لزوم مقابله با کفر و شرک و نفاق تاکید کرد.


وی جریان عاشورا را یک فرهنگ متعالی وانسان سازعنوان کرد و با اشاره به فرازهای زیارت وارث خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) وارث کمالات همه انبیا است و در کربلا این کمالات را به منصه ظهور گذاشت و در مقابل کفر و شرک و نفاق ایستاد و برای بشریت خط عزت و سرافرازی را ترسیم کرد.
نماینده بعثه رهبری در عراق خاطر نشان کرد: امام حسین عنوان «ابی‌عبدالله» پیدا کرده است؛ زیرا او پدر و معلم عبودیت و بندگی است و راه و رسم عبودیت واقعی را به جهانیان آموخت .
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی امام را عدل قران خواند و گفت: قرآن ثقل اکبر است و امام ثقل اصغر و قرآن حکم نقشه راه کمال بشریت و بندگی دارد و ائمه معصومین در حکم مهندسین ناظر بر درست اجرا شدن این نقشه راه هستند.
وی افزود: امروز برخی از مسلمانان از ولی خدا دور شده اند و نتیجه آن این شده است که قرآن را در معنا تحریف کنند و اولو الامر را بر افراد فاسق و غیر شایسته تطبیق دهند.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با اشاره به تلاوت قرآن نمودن سر بریده سیدالشهدا در مسیر کوفه و شام اظهار داشت: سر بریده امام حسین به صورت اعجاز گونه در چند مورد آیاتی از قرآن را تلاوت فرمود که هر کدام از آنها با اهداف عاشورا مرتبط بود.


وی افزود: امام حسین برای حفظ دین و اسلام ناب از خانه بیرون آمد و در میدان معرکه در مقابل انحرافات تا پای جان ایستاد و همه دار و ندار خود را در این راه فدا کرد.




نظرات کاربران