وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:  

حج جایگاه مهمی در توسعه فضای سیاسی جهان دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه نمایندگان پیشین و جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: حج جایگاه مهمی در توسعه فضای سیاسی جهان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در آیین تکریم و معارفه نمایندگان پیشین و جدید ولی فقیه درامورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی که امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد، تصریح کرد: حج جایگاه مهمی در توسعه فضای سیاسی جهان دارد.
وی در ادامه ویژگی های شخصیتی حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده پیشین ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی را برشمرد و با اشاره به برخی خدمات و تلاش های صورت گرفته در دوران مسئولیت ایشان گفت: نقش حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر دربعد معرفت افزایی و ابعاد معنوی و فرهنگی حج برکسی پوشیده نیست، فعالیت ها و خدمات مختلف ایشان چه در دوره حضورشان به عنوان نماینده ولی فقیه و چه در دوره سرپرستی قابل توجه بوده است.
وی ادامه داد: از زمان حضور ایشان در حوزه حج و زیارت،  در پژوهشگاه حج و‌ زیارت درقم به عنوان یک مکان تخصصی با صدها منشورمعتبر، کتابخانه تخصصی حج و ‌زیارت، شبه شناسی و همچنین درحوزه آموزش ها و توجه به گروه مخاطبان، شاهد پیشرفت و ابعاد مختلف معرفت افزایی هستیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در حوزه نقش سیاسی و اجتماعی حج و ابعاد مهم زیارت در دوره های متوالی حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر و همچنین تعامل با دنیای اسلام و عربستان، ارتباطات قابل توجهی بوده که به شکل طبیعی و‌ مویرگی برقرارشده است، در واقع این شخصیت فرصت های بدیعی را برای ارتباطات ایران اسلامی با دنیای اسلام فراهم کرد.


آقای صالحی یادآور شد: ارتباط با مقامات عربستانی همراه با حفظ عزت ایرانی در دوره حضور و مسئولیت ایشان به خوبی شکل گرفت و در فضای توجه به خدمات زائر اعم از رفاهی و‌ زیارتی و همچنین در پیگیری امور حج و‌ زیارت خدمات قابل توجه داشت. 
وی افزود: مساله کرامت و عزت زائر حج یک مساله جدی برای زائران بود و ایشان وقت زیادی برای این موضوع گذاشت و به طور کلی دغدغه زائر یک موضوع روزمره برای ایشان به شمار می رفت و بی شک جایگاه شان در تاریخ حج  و زیارت به واسطه حضور ایشان ماندگار خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به بیان برخی از ویژگی های شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی پرداخت و گفت: با توجه به شناختی که از دیرباز از ایشان دارم خلاءهای موجود در حوزه حج و زیارت را پر و گام به گام دراین فضا رویش بیشتری را پیاده سازی خواهند کرد.
آقای صالحی تصریح کرد: ایشان جایگاه قابل توجهی در فضای حو‌زه علمیه دارند، سرپرستی امور حج و زیارت نیازمند یک پایگاه معتمد در میان حو‌زیان است که ایشان از این جایگاه همچون حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر برخوردارهستند.
وی درپایان گفت: سابقه ای که حجت الاسلام والمسلمین نواب در این حوزه دارند در کنار حسن تعامل و ارتباطات ایشان با فضای تعاملات عمومی و تخصصی قابل توجه است.
گفتنی است در این آیین با حضور حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آقای سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولیت آستان شاه عبدالعظیم الحسنی، آیات حسینی بوشهری و رسولی محلاتی و حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از مجموعه آثار «حج خونین» رونمایی شد.
یاد آور می شود، مقام معظم رهبری روز گذشته درحکمی حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب را به نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی منصوب کردند.
 




نظرات کاربران