سرپرست جدید حجاج ایرانی: 

حج امسال با آرامش کامل برگزار خواهد شد سرپرست جدید حجاج ایرانی: 

حج امسال با آرامش کامل برگزار خواهد شد سرپرست جدید حجاج ایرانی: 

حج امسال با آرامش کامل برگزار خواهد شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست جدید حجاج ایرانی: 

حج امسال با آرامش کامل برگزار خواهد شد سرپرست جدید حجاج ایرانی: 

حج امسال با آرامش کامل برگزار خواهد شد سرپرست جدید حجاج ایرانی: 

حج امسال با آرامش کامل برگزار خواهد شد سرپرست جدید حجاج ایرانی: 

حج امسال با آرامش کامل برگزار خواهد شد سرپرست جدید حجاج ایرانی: 

حج امسال با آرامش کامل برگزار خواهد شد
سرپرست جدید حجاج ایرانی:

حج امسال با آرامش کامل برگزار خواهد شد

نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی اطمینان داد با تدبیر و برنامه ریزی های صورت گرفته ، حج امسال با آرامش کامل انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» امروز )یکشنبه 15 اردیبهشت ماه) درمراسم دریافت حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان نماینده جدید ولی فقیه در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: با تدبیر و برنامه ریزی های صورت گرفته، مطمئن هستم امسال حج با آرامش کامل انجام خواهد شد و خداوند متعال همچون گذشته لطفش را شامل حال همه می کند.
در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و آیات محمد محمدی ری شهری، سید هاشم رسولی ‌محلاتی، محسن قمی، سید هاشم حسینی بوشهری ، محمدعلی تسخیری، همچنین سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان کشور در تالار سازمان حج و زیارت در تهران برگزار شد، نماینده جدید ولی فقیه در امور حج وزیارت به شرایط اقتصادی کشور و مشکلاتی که در زمینه گرانی ها برای برخی زائران پیش آمده بود، اشاره کرد و گفت: مسئولان حج تدبیر کرده اند که قیمت حج امسال بیش از حد  افزایش نیابد  و زائران بتوانند در دو مرحله این هزینه را پرداخت کنند. 
حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در زمان رهبری حضرت امام خمینی (ره) سه حکم و در دوران حضرت آیت الله خامنه ای نیز سه حکم انتصاب به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت صادر شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع این احکام، 20 برنامه کاری در 5 محور برای سرپرستان حجاج ایرانی تعیین شده است.
سرپرست جدید حجاج ایرانی، بیشترین تاکید و توجه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در احکام یادشده پیرامون «همگرایی، اخوت و وحدت » بین مسلمانان دانست و یادآور شد: نیمی از 20 توصیه و رهنمود این بزرگواران درباره لزوم حفظ وحدت مسلمانان بوده است.
وی گفت: شعارحج امسال نیز«حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی»  تعیین شده است تا تاکیدی بر همین موضوع باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب، «آگاه سازی مسلمانان» را یکی دیگر از محورهای مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری برای نمایندگان خویش در امور حج و زیارت برشمرد و گفت: این برنامه ها در دوره جدید نیز ادامه خواهد یافت.
وی همچنین بر لزوم پرهیز از «وهن مذاهب» از سوی حجاج و زائران ایرانی تاکید کرد و گفت: دین و مذهب ما برنامه های ظریف و دقیقی دارد که باید آن را بخوبی اجرا کنیم.
نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: آنچه که در مذهب ما نیست و ممکن است فقط افرادی معدود یا جمعی کوچک آن را قبول داشته باشند، مورد قبول نیست و اصولا نباید طوری رفتار کرد که موجب وهن مذهب شیعه شود.
سرپرست جدید حجاج ایرانی «ایجاد آمادگی و تحول» در امور حج و زیارت و «پاسداری از آرمانهای شهدا» را از دیگر محورهای مورد تاکید امام و رهبری دانست و تاکید کرد: در دوره مدیریت جدید نیز این برنامه ها با قوت در بعثه مقام معظم رهبری دنبال خواهد شد.
وی شناخت ظرفیتهای حج و افزایش بهره مندی فردی و اجتماعی از آن را از دیگر برنامه های مهم خود معرفی کرد و در این زمینه فرهیختگان حوزه و دانشگاه را به کمک و همکاری فراخواند.
وی گفت: حج ظرفیتهای ناشناخته فراوانی دارد و همه می توانند در این زمینه به خادمان زائرین خانه خدا کمک کنند و ما در این زمینه از همگان بویژه فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی کمک می خواهیم.
وی همچنین بر لزوم آسیب شناسی در حوزه حج و زیارت و انجام کارهای به روز و پویا در این حوزه تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب  گفت: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از جمله سازمانها و نهادهای خوب، پویا و مورد توجه جامعه و مردم هستند و این پویایی باید سال به سال با برنامه های جدید تقویت شود.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و «گام دوم» آن که مقام معظم رهبری تبیین فرمودند، اظهار داشت: خودسازی، جامعه سازی و تمدن پردازی از اهداف مهم گام دوم انقلاب است و بعثه وسازمان حج باید در تحقق آن نقش داشته باشد.
وی افزود: نقش آفرینی در حوزه دانش، اقتصاد، معنویت و اخلاق، عدالت، مبارزه با فساد و سبک زندگی اسلامی از جمله محورهای گام دوم انقلاب است که بعثه و سازمان حج می توانند در آن نقش آفرینی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از تلاشها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده پیشین ولی فقیه در امور حج و زیارت تقدیر و این خدمات را ارزشمند و ماندگار توصیف کرد.
نماینده جدید ولی فقیه درامورحج و زیارت درباره پذیرش این مسئولیت اظهار داشت:  بنده قابلیت این جایگاه سترگ و بزرگ را نداشته و ندارم اما ما همه خود را سرباز این نظام می دانیم و وقتی اعلام  می شود لازم است در جایگاهی خدمت کنیم، با دیده منت آن را می پذیریم و با تمام توان و وجود خدمت می کنیم.
گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، آقای سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سرپرست سابق حجاج ایرانی وعلی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت  نیز در این مراسم سخنرانی کردند.
در این مراسم، از مجموعه 9 جلدی «حج خونین» حاوی بررسی همه جانبه حادثه کشتار حجاج ایرانی بیت الله الحرام در مراسم برائت از مشرکین حج سال 1366 در مکه مکرمه که در آن 325 زائر ایرانی به شهادت رسیدند، رونمایی شد.
برپایه این گزارش در این آیین همچنین با اهدای لوح تقدیر و پرچم بارگاه امام حسین (ع) از خدمات حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در دوران 10 ساله مسئولیت بعثه مقام معظم رهبری تجلیل به عمل آمد.
 




نظرات کاربران