ماه رمضان بهار سیر و سلوک معنوی است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: ماه رمضان بهار سیر و سلوک معنوی و بهارانس با قرآن ودعاء نیایش و خودسازی است.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جلسه تواصی و هماهنگی هفتگی دفتر، ماه های رجب ، شعبان و رمضان را فصل بهار سیر و سلوک و تهذیب و خودسازی خواند و با اشاره به فضایل این سه ماه مکرم گفت: دو ماه رجب و شعبان دروازه های ورود به مهمانی ماه مبارک رمضان است.
وی با بیان اینکه در این سه ماه به صورت تکاملی انسان پیش می رود و اوج کمال در شب های قدر به انسان دست می دهد؛ افزود: در ماه رمضان حالات روحی انسان تغییر پیدا می‌کند و روزه غذای روح انسان و اهمیت روح بیشتر از جسم است لذا در حج نیز خداوند وقتی انسان ها را به مضیف خانه ویژه خود یعنی عرفات دعوت می کند در این ضیافت آنها را به دعا و نیایش و مناجات با خود فرا می خواند.
مسئول بعثه رهبری در عراق ماه رمضان را ماهی بسیار پرفضیلت خواند و اظهار کرد: مهمانی ویژه خداوند در این ماه صورت می‌گیرد و ما باید تلاش کنیم مهمان خوبی بوده و آداب مهمانی رفتن را رعایت کنیم و از این ضیافت اندوخته ای برای آخرت خود برگیریم.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ماه رمضان در کربلا خاطرنشان کرد: این برنامه ها بر اساس شرایط در عتبات عالیات اجرا می شود و متناسب با آن زمان، برنامه ریزی صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلیمن نجفی روحانی با اشاره به فضیلت زیارت امام حسین (ع) در لیالی قدر  گفت: نقش امام در لیالی قدر بسیار رفیع و بالاست و امام است که آنچه خداوند مقدرمی‌کند از مسیر جدول وجودی او به بشریت افاضه می کند و امام واسطه در فیض تشریعی و تکوینی و در رسیدن هر خیری از ناحیه خداوند به مخلوقات می رسد.
وی تلاوت قرآن در ماه رمضان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: ماه رمضان ماه بهار قرآن است، دراین ماه هم باید قرآن را تلاوت کرد و هم در معانی آن تدبر نمود و هم آن را به کار بست و بدان عمل کرد تا عاقبت بخیر شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران