حسرت اهل محشر در زیارت حضرت سیدالشهداء است حسرت اهل محشر در زیارت حضرت سیدالشهداء است حسرت اهل محشر در زیارت حضرت سیدالشهداء است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حسرت اهل محشر در زیارت حضرت سیدالشهداء است حسرت اهل محشر در زیارت حضرت سیدالشهداء است حسرت اهل محشر در زیارت حضرت سیدالشهداء است حسرت اهل محشر در زیارت حضرت سیدالشهداء است حسرت اهل محشر در زیارت حضرت سیدالشهداء است

حسرت اهل محشر در زیارت حضرت سیدالشهداء است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: وقتی که مردم برخورد کریمانه خداوند با زائران امام حسین(ع) را می‌بینند همه آرزو می‌کنند که ای کاش ما هم جزو زائران سیداشهداء بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بر لزوم فرصت شناسی تاکید کرد و گفت: هر کسی باید ای کاش های زندگی خود را پیدا کند و تا زمان آن نگذشته است آن را لباس عمل بپوشاند.
وی خاطرنشان کرد: «آرزوها» و «ای کاش ها» در عرصه معنوی و خودسازی چنانچه نسبت به آینده باشد، انسان ساز است و چنانچه نسبت به گذشته باشد که فرصت را از دست داده است تنها در صورتی ارزش دارد که موجب پیدایش انگیزه برای جبران آن در آینده باشد.


وی افزود: حسرتها و ای کاش های زندگی از زمان مرگ به بعد به جز اندوه و غصه چیز دیگری نخواهد بود و از همین جهت است که یکی از اسامی قیامت یوم الحسرت و یوم التغابن است.
وی گفت: در قرآن آیاتی وجود دارد که با کلمه «لیت» و «لیتنی» آمده است؛ مانند این که «ای کاش من با فلان دوست نمی شدم!» و یا «ای کاش با پیامبر خدا دوست می شدم!» که اینها بیشتر درباره پس از مرگ است وقابل جبران نیست ولی زندگان باید تا فرصت باقی است عبرت بگیریند و با خوبان همراه شده و از بدان دوری نمایند
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) افزود: در قیامت  وقتی مردم برخورد کریمانه خداوند با زوار امام حسین(ع) را می‌بینند همه آرزو می‌کنند که ای کاش ما هم جزو زائران سیدالشهداء بودیم .


وی افزود: حتی می‌توان گفت همانجا عده‌ای که در دنیا از زائرین امام حسین بودند، باز آرزو می کنند که ای کاش بیشتر به زیارت امام حسین مشرف می شدند تا در آن روز بیشتر از برکات آن زیارت متنعم گردند.
وی گفت: ملائکه به اذن خداوند متعال، به زیارت قبر مطهر حضرت سیدالشهدا می آیند و فوج فوج فرشتگان در حال رفت و آمد برای زیارت بارگاه آن حضرت هستند و زائرین امام حسین را استقبال و بدرقه می‌کنند و برای آنان و پدران وخویشان آنها دعا و استغفار می‌کنند.
در پایان این جلسه مسائل شرعی مورد ابتلا به زائران بیان شد و مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به پرسش های حاضرین پاسخ داد.




نظرات کاربران