لزوم توجه به آینده پژوهی در حوزه حج وزیارت لزوم توجه به آینده پژوهی در حوزه حج وزیارت لزوم توجه به آینده پژوهی در حوزه حج وزیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لزوم توجه به آینده پژوهی در حوزه حج وزیارت لزوم توجه به آینده پژوهی در حوزه حج وزیارت لزوم توجه به آینده پژوهی در حوزه حج وزیارت لزوم توجه به آینده پژوهی در حوزه حج وزیارت لزوم توجه به آینده پژوهی در حوزه حج وزیارت

لزوم توجه به آینده پژوهی در حوزه حج وزیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با معاونین و مدیران کل بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برلزوم توجه به آینده پژوهی در این حوزه تاکید کرد.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی عصر روز یکشنبه (15 اردیبهشت ماه) در دیدار با معاونین و مدیران کل بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، انگیزه فعالان این حوزه را خدمت به زائران توصیف کرد.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان این‌که خداوند به ما توفیق داده است در مجموعه‌های مرتبط با حج و عتبات خدمت کنیم، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید این عنایت خداوندی را قدر بدانیم و از طریق خدمت به زائران توشه‌ای برای خود بدست آوریم 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت آینده‌پژوهی را یکی از برنامه‌هایی برشمرد که بایستی مورد توجه قرار گیرد و افزود: کارشناسان باید مسائل را بررسی و نتیجه آن را منعکس کنند تا بتوانیم دربهینه سازی شرایط از آن بهره ببریم.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این ماه فرصت مناسبی است که از آن برای ارتقای معنوی استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به کمک فعالان این بخش به سیل‌زدگان نیز اشاره کرد و گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کمک فعالان حوزه حج و زیارت به سیل‌زدگان موجب شد پیوست فرهنگی در فعالیت‌ها ضمیمه امور شود و این اقدام نشان داد  که می‌توان از ظرفیت حج و زیارت در بسیاری از حوزه‌ها استفاده کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در پایان سخنان خود از خداوند متعال برای تمامی فعالان در حج و زیارت توفیق روزافزون مسئلت کرد.
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این نشست از زحمات و تلاش های معاونان و مدیران کل بعثه و سازمان حج و زیارت تقدیرکرد.
وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عزیزان زیادی در این حوزه‌ فعال بوده و زحمت کشیدند گفت: در روایات دو توصیه به ما شده است. اول این‌که قدر لحظات را بدانیم و فرصت‌ها را از دست ندهیم و دوم این‌که در کارها استحکام داشته باشیم، درواقع همه ما باید این دو خواسته معصومین را مدنظر قرار دهیم.
بر اساس این گزارش، آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز دراین نشست بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج  برای خدمت‌رسانی به زائران تاکید کرد.
وی ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، به حجت‌الاسلام والمسلمین نواب بعنوان نماینده جدید ولی فقیه در امور حج تبریک گفت و برای هر دو آنان آرزوی موفقیت کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این‌که در عربستان به دلیل نداشتن روابط سیاسی و کنسولی کار دشوار است، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید طوری عمل کنیم که حج آرام و مطلوب برگزار شود.
آقای رشیدیان در پایان ابراز امیدواری کرد همکاران نمایندگی های سازمان حج در عراق، عربستان و سوریه با همکاری دستگاه‌های مربوطه ازجمله وزارت امور خارجه و بعثه مقام معظم رهبری بتوانند به وظایف خود عمل کنند تا شرایط مطلوبی برای زیارت زائران رقم بخورد.
 




نظرات کاربران