عاشورا و مهدویت دو نشان مهم تشیع است عاشورا و مهدویت دو نشان مهم تشیع است عاشورا و مهدویت دو نشان مهم تشیع است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عاشورا و مهدویت دو نشان مهم تشیع است عاشورا و مهدویت دو نشان مهم تشیع است عاشورا و مهدویت دو نشان مهم تشیع است عاشورا و مهدویت دو نشان مهم تشیع است عاشورا و مهدویت دو نشان مهم تشیع است

عاشورا و مهدویت دو نشان مهم تشیع است

خطیب بعثه رهبری گفت: شیعه واقعی با دو شاخص مهم در جهان شناخته می شود که یکی امام حسین (ع) و مکتب عاشورا و دیگری مهدویت و انتظار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در همایش «احلی من عسل» ویژه کاروانهای دانشجویی با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا گفت: آل به کسانی گفته می شود که با یک تفکر، پیوند فکری و اعتقادی دارند و از این رو، آل زیاد و آل مروان که در زیارت عاشورا مورد لعن واقع شده اند فقط فرزندان و نسل نسبی زیاد و مروان و معاویه نیست بلکه هرکس که همسو با افکار و اعتقاد آنان باشد آل همان افراد محسوب می شود و در مقابل کسانی که پیوند معرفتی و اعتقادی با پیامبر اکرم (ص) دارند آل محمد محسوب می شوند.


وی با بیان اینکه امروزه افرادی که اعتقادات انحرافی در مقابل اسلام ناب محمدی و سیره ائمه اطهار دارند جزو آل زیاد و مروان محسوب می شوند، افزود: این افراد از هیچ تلاشی فروگذار نیستند تا اصحاب و آل پیامبر (ص) را منحرف سازند و در این برهه حساس وظیفه شیعیان و پیروان ائمه اطهار(ع) این است که با بصیرت و آگاهی از اعتقادات خود دفاع کنند و در صراط مستقیمی که پیامبر اکرم (ص) ترسیم و پایه گذاری فرمودند، حرکت نمایند.


خطیب بعثه رهبری در کربلا اظهار داشت: شیعه واقعی با دو شاخص مهم در جهان شناخته می شود که یکی امام حسین (ع) و مکتب عاشورا و دیگری مهدویت و انتظار است که امید به آینده می آفریند لذا دشمن به شدت به دنبال نابود کردن این تفکرات متعالی است.


 وی با اشاره به آیه 32 سوره توبه، پیروزی نهایی را از آن صالحین دانست و اظهار کرد: کافران مى خواهند نور خدا را با دهان‏ هاى خود و توطئه ها خاموش کنند، ولى خداوند نمی گذارد و علیرغم میل کافران خدای متعال نور خود را کامل می کند و قطعا با ظهور منجی عالم بشریت خوبان عالم حکمفرمایی خواهند کرد.


حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده در بخشی دیگری از سخنان خود، در تبیین معنی استغفار واقعی گفت: استغفار کردن به زبان آوردن صیغه استغفار نیست؛ بلکه به این معنی است که نقصان های رفتاری و زبانی و حتی اعتقادی و فکری را ترمیم و اصلاح کنیم؛ به عنوان مثال استغفار در مورد لقمه حرام، روی آوردن به لقمه حلال و طیب است و استغفار ریاکاری به اخلاص و استغفار خیانت در امانت، رد مال به صاحب حق و حلالیت طلبیدن است.


وی در پایان به دانشجویان توصیه کرد: اوقات خود را در حرمها تقسیم و مدیریت کنند و بخشی از اوقات خود را به خواندن قرآن و آشنایی و تدبر در آیات آن اختصاص دهند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران