امام حسین (ع) متعلق به همه زمانهاست امام حسین (ع) متعلق به همه زمانهاست امام حسین (ع) متعلق به همه زمانهاست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام حسین (ع) متعلق به همه زمانهاست امام حسین (ع) متعلق به همه زمانهاست امام حسین (ع) متعلق به همه زمانهاست امام حسین (ع) متعلق به همه زمانهاست امام حسین (ع) متعلق به همه زمانهاست

امام حسین (ع) متعلق به همه زمانهاست

خطیب بعثه رهبری در کربلا گفت: امام حسین (ع) متعلق به زمان گذشته نیست بلکه برای همه زمانهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین ایرانی در کربلا با بیان اینکه بعضی ها از روی قصد و غرض ناجوانمردانه القا می کنند که امام حسین (ع) در زمانهای گذشته قیام کرد و در جنگ کشته شد و زمان گذشته ربطی به الان ندارد، گفت: اشتباه می کنید چرا که امام حسین متعلق به همه دورانهاست و تا انسان وجود دارد مکتب سیدالشهداء زنده و پویاست و امام حسین یک نهضت و یک مکتب است.


وی گفت: تفکر حسینی نور و تفکر یزیدی ظلمت است و نور و ظلمت هیچ وقت قابل جمع نیستند و تا نور و ظلمت وجود دارد مکتب امام حسین (ع) زنده است و کسانی که هم تفکر با حسین بن علی هستند نمی توانند تفکر یزیدی را قبول کنند.


خطیب بعثه رهبری در کربلا خاطر نشان کرد: امروزه صهیونیزم جهانی و ایادی استکبار جزء به جزء کلام امام حسین را بررسی کرده اند و با استناد به کلام امام حسین (ع) که در روز عاشورا فرمود: چون شکم های اینها از حرام پرشده علیه من شمشیر می کشند؛ برنامه دارند که شکم های انسانهای امروزه را از لقمه های حرام و شبهه ناک پر کنند تا از این طریق بتوانند آنها را سست عقیده و بی خاصیت کنند و در این زمینه برنامه ریزی و بستر سازی کرده اند و شیعیان راستین باید مواظب باشند تا طعمه مستکبران نشوند.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود به زائرین توصیه کرد: تعداد تشرف خود به حرم ها را بیشتر کنند و توقف زیاد در حرم نداشته باشند و عطش و شوق زیارت را در دل شان شعله ور نگاه دارند.


وی گفت: زیارت نامه های مختلفی برای امام حسین (ع) ذکر شده است و در هر بار تشرف یکی از آنها را  بخوانید تا تکرار باعث ملال خاطرتان نشود.


حجت الاسلام حائری زاده افزود: در حرم ها حلقه های معرفتی تشکیل بدهید و قرآن را با تدبر و با توجه به مضمون آیات تلاوت کنید و ثوابش را به روح معصوم (ع) هدیه نمایید که قرآن بهترین هدیه است.


 




نظرات کاربران