رمضان ماه سوختن همه گناهان رمضان ماه سوختن همه گناهان رمضان ماه سوختن همه گناهان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رمضان ماه سوختن همه گناهان رمضان ماه سوختن همه گناهان رمضان ماه سوختن همه گناهان رمضان ماه سوختن همه گناهان رمضان ماه سوختن همه گناهان

رمضان ماه سوختن همه گناهان

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: رمضان از ماده «رمض»گرفته شده به معنای ذوب شدن است که اثر و بقا ندارد برخلاف «حرق» که سوخته شدنی است که اثر و بقایا مثل سیاهی و خاکستر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رساانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا به وجه تسمیه ماه رمضان اشاره کرد و گفت: ماه رمضان را «رمضان» گفتند؛ چون خداوند در این ماه اراده کرده است که بندگانش را بیامرزد و گناهانشان را محو کند به گونه ای که اثری از آنها باقی نماند.


وی گفت: به این ماه « شهر الصیام»( ماه روزه)، شهر الاسلام (ماه اسلام)، «شهر الطهور» (ماه طهارت و پاکی)، «شهر التمحیص» (ماه تصفیه و پاکی) و «شهر القیام» (ماه قیام و عبادت) و «شهرالله» (ماه خدا) گفتند و ماه خدا اضافه تشریفیه است که با سه گزینه برکت، رحمت و مغفرت به سوی ما آمده است.


حائری زاده افزود: برکت در لغت به معنی بسیاری و فراوانی توأم با سلامت و سعادت است و شامل برکت در عمر و مال و زندگی و علم می شود، به عنوان مثال برکت عمر مانند عمر فیض کاشانی که در عمر ۸۴ سالش ۱۱۶ جلد کتاب و مقاله نوشت و یا بوعلی سینا در سن شانزده سالگی تمام علوم و دنیای آن روز را در حکمت ، فلسفه ، طب و... آموخت.


وی گفت: علاوه بر سال های شمسی، قمری و میلادی، سال سیر سلوک بندگی هم وجود دارد که شروعش با ماه مبارک رمضان است و رحمت خدا به گونه‌ای است که نفسهای ما در این ماه ثواب تسبیح، خواب ما عبادت و روزها و شب ها و ساعت های این ماه از بهترین ها هستند.


وی خاطر نشان کرد: در این ماه در پاره‌ای از ساعات شبانه روز، اخلاق حیوانی و قید های نفسانی از جمله خوردن، خوابیدن، آشامیدن، مباشرت با همسر و غیره ترک می شود و در مقابل چشم دل انسان باز و توجهات معنوی انسان به خداوند بیشتر می شود و در نتیجه باعث قرب به حق می گردد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران