استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:لزوم احیای سوغات زائر در مشهد استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:لزوم احیای سوغات زائر در مشهد استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:لزوم احیای سوغات زائر در مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:لزوم احیای سوغات زائر در مشهد استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:لزوم احیای سوغات زائر در مشهد استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:لزوم احیای سوغات زائر در مشهد استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:لزوم احیای سوغات زائر در مشهد استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:لزوم احیای سوغات زائر در مشهد

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد:لزوم احیای سوغات زائر در مشهد

استاندار خراسان رضوی بر لزوم احیای سوغات زائر در مشهد از محل تولیدات داخلی به کمک شهرداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب در اولین جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اطلاعات درستی در دسترس نیست که بدانیم زائر و مسافری که به مشهد و استان می‌آید، چه سوغاتی می‌خرد، یا چه میزان از این کالاها خارجی و چه میزان داخلی است.


وی افزود: ضرورت دارد سوغات مشهد از محل تولیدات داخلی احیاء شود و شهرداری در این زمینه دست بکار گردد.


وی اضفه کرد: خوب است سوغات زائر مخصوص مشهد در بسته‌بندی‌های شیک عرضه شود و در این زمینه کمیته فنی با آستان قدس رضوی شکل بگیرد و نتایج آن ارائه گردد.


استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، صنعت پردرآمدی است، بیان کرد: البته کمتر به این موضوع توجه شده و اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شد، قطعا در حال حاضر سهم اشتغال در استان بسیار بالاتر بود.


رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید فهرست کلی از مکان‌های گردشگری و میراثی قابل مرمت ظرف یک ماه آینده ارائه شود تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با آن شکل گیرد.


وی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان جشنواره‌های زعفران، سنگ فیروزه، نمد مالی، سوغات و غیره را در مشهد و استان راه‌اندازی کرد تا زائر به بهانه این جشنواره‌ها نیز مسافرت کند و برای نحوه برگزاری این جشنواره‌ها باید برنامه‌ریزی غنی هم ارائه شود.


استاندار خراسان رضوی بر لزوم ثبت جهانی این جشنواره‌ها نیز تاکید کرد و گفت: می‌توان در مورد ثبت جهانی این جشنواره‌ها اقدام کرد. در این صورت است که زائران به دنبال آثار و محصولات خاص که ثبت جهانی شده، به استان و مشهد می‌آیند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران