همایش متمرکز زائران حج تمتع استان قزوین برگزار شد همایش متمرکز زائران حج تمتع استان قزوین برگزار شد همایش متمرکز زائران حج تمتع استان قزوین برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش متمرکز زائران حج تمتع استان قزوین برگزار شد همایش متمرکز زائران حج تمتع استان قزوین برگزار شد همایش متمرکز زائران حج تمتع استان قزوین برگزار شد همایش متمرکز زائران حج تمتع استان قزوین برگزار شد همایش متمرکز زائران حج تمتع استان قزوین برگزار شد

همایش متمرکز زائران حج تمتع استان قزوین برگزار شد

همایش متمرکز زائران حج تمتع استان قزوین با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین، جمعی از مسئولان استانی، روحانیان و عوامل کاروان‌ها در شهر قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی، از برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع استان قزوین خبر داد و گفت: این همایش در روزهای گذشته با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین، جمعی از مسئولان استانی، روحانیان و عوامل کاروان‌ها و با استقبال گرم زائران در شهر قزوین برگزار شد.


وی حج را مهمانی ویژه به لحاظ مکانی و زمانی دانست و زائران را میهمانان خاص آن نامید، کسانی که در زمان مشخص و در مکان مشخصی به‌عنوان ضیوف‌الرحمان دعوت‌ شده‌اند و در ادامه تصریح کرد: زائران بایستی به قوانین کشور میزبان احترام گذاشته و رعایت آداب مهمان را انجام بدهند، زیرا وارد کشوری می‌شویم که در بسیاری از موارد اعتقادی و اخلاقی با جمهوری اسلامی موافقتی ندارند ولی چون آن‌ها میزبان هستند بایستی قوانین و مقررات آن کشور را رعایت کنیم.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران، حجاب و پوشش بانوان ایرانی در سرزمین وحی را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در کشور عربستان زائران ایرانی را به‌عنوان شیعه می‌شناسند و اگر خدای‌ناکرده از زائران کشورمان اعمال ناشایستی سر بزند، به صاحب مذهب ما اهانت شده است. این‌گونه همایش‌ها به دلیل اهمیت این سفر برگزار می‎شود و هم‌اینک برخی از زائران ایرانی پس از سال‌ها انتظار راهی سرزمین وحی می‌شود که حدود ۳۵ روزه در عربستان با هدف انجام مناسک حج حضور خواهند داشت، این در حالی است که اعمال آن به‌صورت فشرده در پنج روز برگزار می‌شود.


وی گفت: جلسات آموزشی کاروان‎ها، همایش یاوران حجاج، همایش فرهیختگان و همایش بانوان به دلیل اهمیت موضوع و بهره‌برداری از فرصت استثنایی برخوردار است که باید به خوبی از آن بهره گرفت. از این رو تلاش کردیم تا برای این قشر از زائران جلسات را به‌صورت اختصاصی برگزار کنیم که این جلسات بسیار تأثیرگذار است.


وی سفر حج را نقطه تحولی برای زائران دانست و گفت: اگر منتظر تغییر هستید و می‌خواهید فرصتی برای تغییر در زندگی خود داشته باشید، الان فرصت مناسبی است. تغییر به سن و جنسیت هم مربوط نیست، زیرا تغییر برای حرکت به سمت خدا و انجام دستورات خدا مرز نمی‎شناسد. اگر قرار است تغییر کنید و حاجی واقعی شوید، باید با شاخصه‎های خدامحوری حرکت کنید و آنچه او می‌خواهد باشید.


گفتنی است، دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور به‌صورت منطقه‌ای تقسیم‌بندی شده است که استان قزوین از جمله مناطق زیرمجموعه بعثه رهبری در تهران است.


| شناسه مطلب: 93368




حج 98 حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران