مرز خسروی برای اربعین ۹۸ بازگشایی می‌شود

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)، جزئیات تصمیم‌گیری برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم معنوی اربعین ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شهریار حیدری، در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به تشکیل کارگروه‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی به‌منظور برپایی هرچه بهتر مراسم اربعین امام حسین(ع) اظهار کرد: سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور تمامی دستگاه‌ها و کمیته‌ها برگزار شد و شرح وظایف ۱۳ کمیته تخصصی زیرمجموعه ستاد مرکزی اربعین، ستاد عراق و ۳۱ کمیته استانی در این جلسه عنوان شد و طی یکی دو روز آینده به تمامی این کمیته‌ها دستورالعمل اجرایی ابلاغ می‌شود.
وی گفت: با رایگان شدن هزینه ویزا احتمال می‌دهیم تعداد زائران نسبت به سال گذشته افزایش یابد و تا جایی که دولت عراق امکان پذیرش زائران را داشته باشد و بتواند زائران را مدیریت کند ما آمادگی داریم تا تمامی کارهایی را که برای خروج زائران لازم است، انجام دهیم. حیدری با اشاره به بازگشایی مجدد مرز خسروی برای اربعین امسال گفت: شرایط مرز خسروی کم کم به بهره‌برداری نزدیک می‌شود و تقریباً وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است، بنا بر رصدهای آخر ما دریافتیم که ان‌شاءالله تا اربعین این مرز برای عبور زائران بازگشایی شود.


مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: سال گذشته گمرک بدون هماهنگی با ستاد اربعین حسینی یک سری از اتوبوس‌ها را به‌صورت کاپوتاژ (ماشین مستقیماً از مبدا تا مقصد داخل عراق می‌تواند عبور کند) از مرز عبور داده بود که این باعث توقف و زمین گیر شدن زائران در مرزها شد.
سخنگوی ستاد اربعین حسینی با اشاره به چرایی عدم‌خروج ماشین‌های حمل‌ونقل عمومی از مرزها گفت: ما از یک سو با حجم تردد زائران و از سوی دیگر با ظرفیت جاده‌های عراق درگیر هستیم، همچنین حجم پایانه‌های مرزی نیز گنجایش این تعداد جمعیت را ندارد، امسال بنا داریم کاپوتاژ را برای بخش خصوصی اجرا کنیم و یک مرز را برای عبور ماشین‌ها اعلام کنیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران