زائران سمنانی با مسائل آموزشی حج آشنا شدند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران گفت: در آستانه اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، زائران سمنانی با مسائل آموزشی حج آشنا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی با اعلام برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع در شرق و غرب استان سمنان گفت: همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۳۹۸ در شرق استان سمنان در شهر شاهرود و همچنین در غرب استان سمنان در شهر سمنان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.


وی افزود: در  همایش شرق استان سمنان حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان امام جمعه موقت شاهرود با بیان آیاتی از قرآن در خصوص فریضه حج، این سفر را دعوتی از جانب خدای متعال برای زائران دانست.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران ادامه داد: خلیل دل‌پاک مدیر حج و زیارت استان سمنان نیز در این همایش ضمن آرزوی توفیق برای همه خدمتگزاران بیت‌الله الحرام و زائران به بیان مسائل اجرایی حج امسال، نحوه اعزام حجاج استان به سرزمین وحی و اقدامات انجام‌شده در این خصوص پرداخت.


وی گفت: سفر به سرزمین وحی فرصتی است که خداوند در اختیار بندگان برگزیده خود قرار می‌دهد و باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را برد. حج باید باعث خودسازی و تعالی فضایل اخلاقی در زائران شود؛ زیرا این سفر مایه وحدت مسلمانان جهان است.


حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی، حضور در سرزمین وحی را یک فرصت طلایی دانست و افزود: زائر باید از حضور خود در این فضای معنوی کمال استفاده را ببرد و آن را غنیمت شمرد چراکه شاید دیگر هیچ‌گاه فرصتی برای حضور در این سرزمین مقدس را نداشته باشد.


در این همایش همچنین آقای محمد حسنی از پزشکان هیئت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر نکات پزشکی و بهداشتی این سفر را بیان کرد. در پایان این همایش، آموزش عملی مناسک حج توسط یکی از روحانیان کاروان‌های حج تمتع و جمعی از زائران به‌صورت نمادین برگزار شد.


همچنین در همایش متمرکز زائران حج تمتع غرب استان سمنان که در سالن شهدای بسیج شهرستان سمنان برگزار شد حجت‌الاسلام سید اکبر حسینی‌نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به آیات و روایات درباره عظمت سفر پرخیر و برکت حج، زائران را به استفاده معنوی هر چه بیشتر در ایام حضور در سرزمین وحی فراخواند.


گفتنی است، دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران شامل چندین استان می‌شود که استان سمنان یکی از این مناطق به شمار می‌آید.




نظرات کاربران