هشت میلیون پرس غذای گرم بین سیل زدگان کشور توزیع شد هشت میلیون پرس غذای گرم بین سیل زدگان کشور توزیع شد هشت میلیون پرس غذای گرم بین سیل زدگان کشور توزیع شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هشت میلیون پرس غذای گرم بین سیل زدگان کشور توزیع شد هشت میلیون پرس غذای گرم بین سیل زدگان کشور توزیع شد هشت میلیون پرس غذای گرم بین سیل زدگان کشور توزیع شد هشت میلیون پرس غذای گرم بین سیل زدگان کشور توزیع شد هشت میلیون پرس غذای گرم بین سیل زدگان کشور توزیع شد

هشت میلیون پرس غذای گرم بین سیل زدگان کشور توزیع شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: از زمان وقوع حادثه سیل و فراخوان سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس مبنی براستقرار و فعالیت موکب های اربعینی در مناطق حادثه دیده، تاکنون بیش از8 میلیون پرس غذای گرم در سه وعده صبحانه، نهار و شام طبخ و بین سیل زدگان کشور توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسن پلارک در گفت وگو با ایرنا افزود: به رغم اعلام آمادگی یک هزار و 500 موکب دار دارای شناسنامه برای شروع فعالیت در مناطق سیل زده ضمن هماهنگی با استانداران و دیگر مسئولان مربوطه 230 موکب تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روز فعالیت داشتند.
وی اضافه کرد: با توجه به سازماندهی و انجام اقدامات اولیه موکب های یادشده در بخش ها و مناطق روستایی، شهری و حتی صعب العبور در استان های خوزستان، لرستان، گلستان و ایلام مستقر شده و به ارایه خدمات مشغول بودند.
وی تاکید کرد: خدمات ارایه شده با کمک های مردمی و خیرین به انجام رسیده است و همچنان نیازمند حمایت های مردمی از طریق کد دستوری #233* ( ستاره، دویست و سی سه، مربع) هستیم.
پلارک گفت: اکثر موکب های یادشده بنا به اعلام مسئولان مربوطه مبنی بر عدم نیاز به فعالیت آن ها در شرایط کنونی جمع آوری شده و تنها به درخواست استاندار لرستان تعدادی از موکب های اربعینی در روستاهای دور افتاده مشغول طبخ و توزیع غذای گرم هستند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: ارایه کمک های مردمی به این ستاد از جایگاه ویژه ای به ویژه در آیین ملکوتی اربعین و این گونه حوادث برخوردار است، هم اکنون به صورت روزانه 7 هزار پرس غذای گرم در سه وعده غذایی بین روستاهای دورافتاده استان لرستان تا عادی شدن اوضاع، طبخ و توزیع می شود.
«در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای امسال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی به بسیاری از مناطق مختلف کشورمان وارد شده است که در این میان، استان های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.»




نظرات کاربران