راههای تقرب و نزدیک شدن به خداوند راههای تقرب و نزدیک شدن به خداوند راههای تقرب و نزدیک شدن به خداوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راههای تقرب و نزدیک شدن به خداوند راههای تقرب و نزدیک شدن به خداوند راههای تقرب و نزدیک شدن به خداوند راههای تقرب و نزدیک شدن به خداوند راههای تقرب و نزدیک شدن به خداوند

راههای تقرب و نزدیک شدن به خداوند

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به راههای تقرب و نزدیک شدن به باریتعالی، تصریح کرد: خداوند همه ابزارهای لازم را برای انسان در این مسیر فراهم کرده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی  امروزدرجلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری یکی از صفات ذات اقدس الهی را حکمت عنوان و تاکید کرد: خداوند حکیم است و همه ابزارها را برای تقرب به ذات احدیت و کمال انسان فراهم کرده است. 
وی گفت: نمی شود خداوند انسان را بیافریند و تصمیم براین باشد که به کمال و خیری برسد ولی زمینه آگاهی و انتخاب انسان را فراهم نکند و به او قدرت انتخاب ندهد.
حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با بیان راههای تقرب و نزدیک شدن به خداوند  افزود: ارسال رسل و آمدن انبیاء برای راهنمایی بشر و جزء لوازم هدایت انسان‌ است. 
وی تصریح کرد: درخلقت انسانی که قراراست با انتخاب آگاهانه خود به تقرب ذات الهی و کمال دست پیدا کند باریتعالی همه ابزارهای لازم را برای او فراهم کرده و فراهم کردن این ابزارها جزئی از اقتضای حکمت الهی است.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه خداوند فرصت هایی را برای تسهیل کردن و سرعت بخشیدن درمسیر حرکت انسان به سوی کمال و ترقی قرار داده است، اظهار داشت: اولیای الهی به فرصت هایی مانند ماه مبارک رمضان اینگونه می نگرند و امام سجاد (ع) دردعای وداع برای این ماه می خواند: " السَّلَامُ عَلَیْکَ کَمْ مِنْ سُوءٍ صُرِفَ بِکَ عَنَّا، وَ کَمْ مِنْ خَیْرٍ أُفِیضَ بِکَ عَلَیْنَا "  چه بدی ها که با آمدن ماه رمضان از ما دور شد و چقدرخیرات که به مدد قرار گرفتن در این ماه مبارک روزی ما شد. 
وی به مجموعه صفاتی که برای ماه مبارک رمضان ذکر شده، اشاره کرد و گفت: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده است: " أَیُّهَا النَّاسُ ، ابواب الجنه فِی هَذَا الشَّهْرِ مُفَتَّحَة فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ أَنْ لَا یُغَلِّقَهَا علیکم و وَ أَبْوَابَ النِّیرَانِ مُغَلَّقَة " در ماه مبارک رمضان در بهشت باز است و از خدا بخواهید که این در به روی شما نبندد و در دوزخ نیز به روی شما بسته است.
حجت الاسلام والمسلمین مظلومی افزود: ازپیامبراکرم نقل شده است که:" انَّ الله تعالی وَ کَّلَ مَلائِکةٌ بِالدِّعاء للصّائمینَ" خداوند جمعی از ملائکه را برای دعا جهت روزه داران مامور کرده است و می فرماید من دستور نداده ام ملائکه برای بنده ای دعا کنند مگراینکه استجابت کنم.  
وی اضافه کرد: دراین ماه قلب ما برای انجام دادن و دسترسی به همه خیرات  آماده است و همه بدی ها بخاطر لطف الهی از ما دورترشده است. 
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران