تسهیل فرآیند ثبت نام حجاج در اردن

وزارت اوقاف اردن به منظور تسهیل در فرآیند ثبت نام حجاج برای نخستین بار به راه اندازی حج الکترونیکی اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،  الرای نوشت: وزارت اوقاف اردن امسال برای حجاج اردنی فرصتی را فراهم کرده است تا همه اقدامات حج را از طریق دروازه الکترونیکی حج و عمره انجام دهند.


بنوشته الرای؛ به این ترتیب حاجی می تواند در یک زمان پنج دقیقه ای حتی در منزلش همه کارهای حج را به پایان برساند و برنامه ها، شرکت و پرداخت الکترونیکی را بدون مراجعه به وزارتخانه یا مدیریت حج انجام دهد.


این برنامه که برای تسهیل در فرآیند ثبت نام حجاج و شرکت های حج و عمره انجام می گیرد، یک گام پیشرفته در ارایه خدمات الکترونیکی و دیجیتالی یکپارچه است.


براساس سیستم الکترونیکی، حاجی یک قرارداد الکترونیکی را که حقوقش در آن حفظ شده است، تکمیل و سپس فرآیند ثبت نام را انجام می دهد؛ اما در صورت عدم تمایل حاجی به ثبت نام الکترونیکی، می تواند به یکی از شرکت های حج و عمره مراجعه کند و فرآیند الکترونیکی را انجام دهد.


در همین راستا، تعداد حجاجی که تا روز یکشنبه( 22 اردیبهشت) مجوز حج را دریافت کردند، به دو هزار و 637 نفر رسید. در همین حال یکهزار و 845 نفر کار ثبت نام و انتخاب برنامه ها و تعیین شرکت های حج را پایان دادند. فرآیند تحویل مجوز حج تا 19 ماه کنونی پایان می یابد.


خبرگزاری شبستان


| شناسه مطلب: 93397




اردن حج تمتع ثبت نام



مطالب مرتبط

نظرات کاربران