امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور روسای دو مرکز به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی میان پژوهشکده حج و زیارت و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور روسای دو مرکز در محل پژوهشگاه به امضا رسید.


این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد و گسترش هم فکری و همکاری های علمی و پژوهشی دوجانبه، ارتقاء سطح تعاملات علمی، خدمات مشاوره ای و بهره گیری بهینه از امکانات موجود در جهت نیل به اهداف مشترک، با حضور دکتر علی اکبر ضیائی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت و حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک­زائی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امضا گردید.


این تفاهم نامه با ذکر زمینه‌های همکاری میان این دو مرکز پژوهشی، بر لزوم معرفی اولویت‌های پژوهشی در موضوعات مرتبط با فعالیت‌های دو طرف، همکاری در اجرای مشترک آنها و مشارکت در تامین محتوای نشریات علمی، پژوهشی، ترویجی و تبلیغی تاکید کرده است.


همچنین مقرر شد که دو طرف در همکاری‌های دو جانبه خود، مشارکت در تالیف و ترجمه متون و منابع مورد نیاز، انتشار آنها در سطوح داخلی و بین المللی و بهره مندی متقابل در زمینه تبادل اطلاعات علمی پژوهشی را مد نظر قرار دهند.


همکاری در برگزاری نشست‌های تخصصی، سمینارها، کرسی‌های علمی، همایش های داخلی و بین المللی، انجام داوری، ارزیابی و نظارت بر طرح‌های پژوهشی، بررسی محتوای پژوهش‌ها و تبادل تجربیات در زمینه توسعه دانش‌های اینترنتی و دیجیتالی مورد نیاز دو مرکز، از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.


در ابتدای این جلسه مهندس پهلوانی مدیر اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه در فضای مجازی و بخش‌های مختلف آن پرداخت. وی همچنین، نرم افزار کتابخوان پژوهان و امکانات خاص آن را معرفی کرد.


درا دامه این جلسه، دکتر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت، به تشریح فعالیت‌های این پژوهشکده پرداخت. انتشار بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف، کلان پروژه‌های دانشنامه حرمین شریفین، موسوعه رد شبهات وهابیه، مجموعه آثار حج خونین، مجموعه آثارفاجعه منا، راه اندازی سایت ویکی حج، دانشنامه عتبات عالیات، برگزاری بیش از ۹۰ سمینار و نشست علمی تخصصی از مواردی بود که وی به عنوان فعالیت‌های پژوهشکده حج و زیارت در سال‌های اخیر برشمرد.


وی در ادامه ابراز تمایل کرد مجموعه آثار پژوهشکده حج و زیارت در نرم افزار کتابخوان پژوهان عرضه شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران