اعزام ۲۹۰ پزشک همراه کاروان‌ها به حج تمتع

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: ۲۹۰ پزشک در قالب پزشکان کاروان با تخصص‌های عمومی، عفونی، اورژانس، داخلی و قلب به مکه اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر محمد تقی حلی ساز به خبرگزاری صدا و سیما، گفت: امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر از هفدهم تیر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از زائران مورد معاینه و آزمایش‌های غربالگری قرار گرفتند و سلامتی آن‌ها تائید شده است، افزود: ۲۹۰ پزشک در قالب پزشکان کاروان با تخصص‌های عمومی، عفونی، اورژانس، داخلی و قلب و ۵۵۰ نفر نیز در قالب کادر بیمارستانی اعم از پزشک، پرستار، تکنسین آزمایشگاه و فوریت پزشکی و پذیرش به مکه اعزام خواهند شد.


وی با اشاره به معاینه و بررسی سلامت زائران پیش از عید امسال گفت: ۸۵ درصد دارو‌های مورد نیاز زائران در قالب ۴۰۰ قلم دارو به میزان ۶۰ تن تهیه و نیمه ماه شوال براساس مقررات دولت سعودی به این سرزمین ارسال خواهد شد.


حلی ساز آموزش را بهترین راه حفظ سلامت زائران برشمرد و گفت: برای زائران آموزش‌های مسائل پزشکی در نظر گرفته شده است.


وی همچنین از زائران درخواست کرد که با مراجعه به نخستین پایگاه جمعیت هلال احمر واکسن مننژیت را قبل از اعزام به سرزمین وحی تزریق کنند.




نظرات کاربران