همایش اسرارومعارف حج زائران کرمانی برگزارشد همایش اسرارومعارف حج زائران کرمانی برگزارشد همایش اسرارومعارف حج زائران کرمانی برگزارشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش اسرارومعارف حج زائران کرمانی برگزارشد همایش اسرارومعارف حج زائران کرمانی برگزارشد همایش اسرارومعارف حج زائران کرمانی برگزارشد همایش اسرارومعارف حج زائران کرمانی برگزارشد همایش اسرارومعارف حج زائران کرمانی برگزارشد

همایش اسرارومعارف حج زائران کرمانی برگزارشد

حجت الاسلام والمسلمین عباس مسلمی زاده در همایش اسرار و معارف حجاج کرمانی گفت: سردرگمی ها به خاطر رویگردانی از خدا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام عباس مسلمی زاده، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، عصر چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت)در همایش اسرار و معارف حج ویژه زائران کرمانی حج ۹۸ با اشاره به اینکه ما دچار روزمرگی و به اصطلاح دور باطل مصرّح شدیم و فقط دنبال اسبابی برای خوردن هستیم، گفت: سردرگمی ها به خاطر رویگردانی از خدا است و روند بعضی زندگی ها، فرسایشی و بعضی بدتر از آن، کلاف سردرگم شدند.

وی با استناد به آیه ۱۲۴ سوره مبارکه طه؛ افزود: کلاف سردرگم همان ترجمه روان معیشت ضنک است لذا نیاز به یک حرکت و هجرت است و حج از مصادیق هجرت و سفر از خلق به سمت حق است.

حجت الاسلام مسلمی با ذکر این نکته که اگر در حج قصد تحول نباشد؛ اظهار داشت: خداوند حاجی را اکرام می کند و مغفرت و آمرزش بالاترین اکرام است.

وی حج را جبران کننده توصیف و بیان کرد: مسجدالحرام و مکه سرزمین مهد قرآن، نبض ایمان و مهبط وحی الهی است و طبق روایت باید قبل از آن ورع، حلم و بردباری، حُسن مصاحبت و....را در خود ایجاد کرد زیرا آنجا جای پاکان است و اگر این طهارت حاصل نشود، غرض حج هدر رفته است.


 


بر پایه این گزارش درابتدای این جلسه، مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درکرمان با اشاره به اینکه برنامه های حج دو قسمت دارد که یکی اعمال و مناسک آن است؛ افزود: اعمال ما ظاهر و باطن و ملک و ملکوتی دارد و حج نیز چنین است.

وی اسرار و معارف حج را بخش دوم موضوع خواند و با استفاده از آیه ۲۶ سوره مبارکه حج، تصریح کرد: باطن حج این است که انسان فرشته خو شود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران