امام حسین، برند آزادگی بشریت از ابتدا تا انتهای خلقت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: امام حسین (ع) برند آزادگی بشریت از ابتدا تا انتهای خلقت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از اراک، بهروز اکرمی در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: امام حسین (ع) برند آزادگی بشریت از ابتدا تا انتهای خلقت و الگوی تعریف شده برای هر انسان آزاده در تمامی نقاط جغرافیایی در همه اعصار است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اربعین را یک راهکار در راستای جهانی کردن ارزش‌ها و نام و روش امام حسین (ع) عنوان و تصریح کرد: اربعین بهترین شیوه، مسیر و منطق برای جهانی کردن سرور آزادگان است و مساعدت و همکاری در عرصه اربعین سعادت است که خداوند نصیب مسئولان کرده است.


وی گفت : اربعین نمایش قدرت شیعه است و امام حسین (ع) متعلق به تمام بشریت جهان است.


اکرمی با بیان اینکه‌ کارگزاران دولت باید تلاش کنند سبقه مردمی اربعین محفوظ بماند، افزود: مسئولیت مدیران خدمتگزاری به زائرین است و در این راستا تمامی کمیته‌ها باید تلاش کنند به این سبقه مردمی خدشه‌ای وارد نشود و همواره کنار مردم حرکت کنند.


وی تأکید کرد: سبقه معنوی اربعین نیز نباید تضعیف شود چراکه نگاه ما به اربعین سمبلیک نیست و این نگرش ارزشی در سبقه معنوی اربعین باید با ارائه راهکارهای ویژه از سوی مردم و مسئولان هر ساله افزایش یابد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بر شکل‌گیری کمیته‌های ستاد اربعین در کوتاه‌ترین زمان تأکید کرد و گفت: نقطه‌ضعف و قوت مرتبط با هر کمیته باید احصا شود چرا که خروجی اقدامات مسئولان باید در راستای تسهیل روند اعزام زائرین به مقصد باشد و با آرامش خاطر به مبدأ بازگردند.


اکرمی با بیان اینکه زائرین نباید دغدغه جانبی داشته باشند، افزود: تأمین وسایل نقلیه، امنیت و بهداشت وظیفه مسوولان است و زائران باید به هدف معنوی خود بپردازند و باید خروجی همه کمیته‌ها و ستاد اربعین در این راستا باشد.


وی بر کاهش هزینه‌ها در کمیته‌های آیین اربعین تأکید و بیان کرد: کمیته‌ها باید برای امسال خلاقیت و ابتکاراتی نیز ارائه دهند و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی با کاهش هزینه‌ها بهترین خدمات را به زائرین ارائه دهند.


 


| شناسه مطلب: 93440




اربعین استان مرکزی



مطالب مرتبط

نظرات کاربران