امام جمعه نجف: دولت و ملت عراق در هر شرایطی کنار ایران هستند امام جمعه نجف: دولت و ملت عراق در هر شرایطی کنار ایران هستند امام جمعه نجف: دولت و ملت عراق در هر شرایطی کنار ایران هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه نجف: دولت و ملت عراق در هر شرایطی کنار ایران هستند امام جمعه نجف: دولت و ملت عراق در هر شرایطی کنار ایران هستند امام جمعه نجف: دولت و ملت عراق در هر شرایطی کنار ایران هستند امام جمعه نجف: دولت و ملت عراق در هر شرایطی کنار ایران هستند امام جمعه نجف: دولت و ملت عراق در هر شرایطی کنار ایران هستند

امام جمعه نجف: دولت و ملت عراق در هر شرایطی کنار ایران هستند

امام جمعه نجف اشرف تاکید کرد: دولت و ملت عراق در هر شرایطی و در برابر هر گونه تجاوزی در کنار ایران هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا، سید صدر الدین القبانچی امام جمعه صحن مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف تاکید کرد: ملت و دولت عراق همانطور که در بحث تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، در کنار ایران بودند در صورت هر گونه تجاوز احتمالی به این کشور نیز در کنار برادران خود خواهند بود. 
امام جمعه نجف، اقدامات آمریکا در نقض قوانین و قطعنامه های بین المللی و نیز تنش زایی در منطقه را غیر قابل توجیه دانست و گفت: گویی آمریکا باید سرش به سنگ بخورد تا به حالت طبیعی برگردد. 
القبانچی افزود: آمریکا با سیاست کنونی گویی باید سرش به سنگ بخورد و به حالت طبیعی بازگردد و متوجه شود که دست از قیمومت بر جهان بردارد. 
وی گفت: عراق همانطور که پیشتر اعلام کرده که جزیی از تحریم های ضد ایرانی آمریکا نخواهد بود، امروز نیز تاکید می کند که در صورت هر گونه تعدی به ایران، عراقی ها هم در سطح دولت و هم مردم در کنار ایران خواهند بود.
موضع امام جمعه نجف اشرف همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی منطقه در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می گیرد. 
در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز مقامات آمریکایی در هفته های اخیر در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسیاری از رهبران سیاسی این کشور با صدور بیانیه نسبت به تبعات آن هشدار داده اند. 




نظرات کاربران