انتشار کتابی از آیت‌‌الله سبحانی به زبان اردو

کتاب «خمس» اثر آیت‌الله سبحانی به همت پژوهشکده حج و زیارت به زبان اردو منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ترجمه کتاب «خمس» به قلم آیت‌الله جعفر سبحانی به زبان اردو، به همت مؤسسه فرهنگی و هنری مشعر منتشر شد.


مترجم این کتاب به زبان اردو سید ضیغم عباس همدانی است و نویسنده در آن سعی کرده است تا به شبهات مطرح شده در مساله خمس بر اساس عقاید شیعه پاسخ دهد.


 


در مقدمه کتاب درباره ضرورت تألیف این اثر چنین بیان شده است: دشمنان وحدت و تقریب مسلمانان هر از چند گاهى با نگارش آثارى حجیم و کوچک یکى از اعتقادات شیعه را هدف گرفته و با ارائه آن به حجاج بیت الله الحرام که شاید کمترین تخصصى در این زمینه ندارند، باعث تشویش خاطر حاجیان و کریه جلوه دادن چهره تابناک تشیع مى‌گردند.


در همین راستا اخیراً کتابى به نام«الخمس بین الفریضة الشرعیة والضریبة المالیة» ، به قلم یکى از مبلغان وهابى که در ریاض زندگى مى‌کند، منتشر شد. نام مؤلف «سلیمان بن صالح الخراشى» از قبیله خراشى، از شاخه‌هاى بنى‌تمیم است. وی این کتاب را تلخیص و منتشر کرده است، ولى بعداً ببینیم چه نوع دستکارى در این کتاب به وجود آمده است. 


در روى جلد این اثر آمده است: تهیه و تنظیم: علاء الدین موسوى، ترجمۀ اسحاق دبیرى. امّا در صفحۀ اوّل کتاب، مؤلف، علاء عباس الموسوى و مترجم، اسحاق بن عبدالله العوضى معرفى شده است. 


این کتاب در ۱۵۳ صفحه و در قطع پالتویی منتشر شده است. همچنین به منظور بهره‌مندی بیشتر علاقه‌مندان، فایل الکترونیکی این کتاب نیز در پایگاه‌  اینترنتی کتابخانه تخصصی حج بارگذاری شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران