آموزش و نظارت دو بال موفقیت زائر در انجام اعمال حج آموزش و نظارت دو بال موفقیت زائر در انجام اعمال حج آموزش و نظارت دو بال موفقیت زائر در انجام اعمال حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آموزش و نظارت دو بال موفقیت زائر در انجام اعمال حج آموزش و نظارت دو بال موفقیت زائر در انجام اعمال حج آموزش و نظارت دو بال موفقیت زائر در انجام اعمال حج آموزش و نظارت دو بال موفقیت زائر در انجام اعمال حج آموزش و نظارت دو بال موفقیت زائر در انجام اعمال حج

آموزش و نظارت دو بال موفقیت زائر در انجام اعمال حج

یکی از قضات دیوان عالی کشور خواستار افزایش نظارت روحانیان بر آموزش زائران شد و گفت: آموزش و نظارت دو بال موفقیت زائر در انجام اعمال حج است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی اراکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج برگزاری دوره های آموزشی حضوری و مجازی ویژه حج 98 را بسیار ارزشمند خواند و خواستار افزایش نظارت روحانیان بر آموزش زائران شد.


وی در ادامه فراگیری واجبات، مستحبات و محرمات حج را امری ضروری دانست که باید پیش از آغاز این سفر معنوی، آموزش داده شود، اما این دوره ها را فرّار و نیازمند تکرار مداوم عنوان کرد.


این روحانی کاروان حج که تجربیات ارزشمندی در این عرصه دارد، گفت: جلسات آموزشی مانند کلاس های درس نیست که شاگردان مطالب را بنویسند و برای پرهیز از فراموشی با خود تکرار کنند؛ بنابراین لازم است در زمان برگزاری مراسم و زمان اعزام زائران نیز این دوره ها ادامه یابد.


وی با بیان اینکه جلسات آموزشی از ماه شعبان آغاز شده، متذکر شد: از آنجا که افتادن فاصله بین جلسات آموزشی و زمان اعزام زائران، سبب فراموشی مطالب ارائه شده می‌شود، باید این جلسات آموزشی به صورت پی در پی و نزدیک اعزام زائران نیز برگزار شده و تذکرات لازم در زمینه احرام و محرمات داده شود.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با بیان اینکه امر آموزش زائران نباید سلیقه ای و محدود باشد، نظارت پس از آموزش را ضروری خواند و اظهار داشت: روحانی کاروان به چند جلسه آموزشی اکتفا نکند، بلکه قدم به قدم با زائر پیش رود و دائما اعمال او را رصد کند.


این روحانی کاروان حج در پایان از روحانیان کاروان های حج خواست که ارتباط خود را با زائران بیشتر کنند و در کنار صمیمیتی که با زائر دارند، دائما اعمال آنها را رصد نمایند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران