آموزش زائران حج باید روزآمد و کاربردی باشد آموزش زائران حج باید روزآمد و کاربردی باشد آموزش زائران حج باید روزآمد و کاربردی باشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آموزش زائران حج باید روزآمد و کاربردی باشد آموزش زائران حج باید روزآمد و کاربردی باشد آموزش زائران حج باید روزآمد و کاربردی باشد آموزش زائران حج باید روزآمد و کاربردی باشد آموزش زائران حج باید روزآمد و کاربردی باشد

آموزش زائران حج باید روزآمد و کاربردی باشد

معاون استان‌های نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه آموزش زائران حج باید روزآمد و کاربردی باشد، خواستار استفاده از ابزارهای نوین آموزشی در این زمینه شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی معاون امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج برگزاری دوره های آموزش مجازی در کنار دوره های آموزش حضوری زائران حج تمتع را مهم، ارزشمند و تأثیرگذار دانست.


وی در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار دوره های آموزش مجازی حج به ویژه برای روحانیان کاروان ها، افزود: فضای مجازی بخشی از فرایند استفاده مناسب از زمان و مکان است؛ از این رو بسیاری از روحانیان به سبب اشتغالات گوناگون، بیشتر دل به آموزش های مجازی می دهند.


این روحانی کاروان حج با بیان اینکه آموزش احیاگر است و انقلاب به پا می‌کند، نقش مهم آموزش را در انجام صحیح اعمال حج یادآور و متذکر شد: آموزش زائران حج باید روزآمد، کاربردی، اقناعی و اعلامی باشد.


معاون امور استان‌های نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خواستار استفاده از ابزارهای کمک آموزشی شد و خاطرنشان کرد: امروزه وسایل کمک آموزشی، اعم از ساده و پیچیده، به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل درامر تدریس و یادگیری در نظام های آموزشی بکار می روند.


حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی به عنوان نمونه بهره گرفتن از آموزش های تصویری و تجسمی را سبب ماندگاری اطلاعات و یادگیری زائران دانست و اظهار داشت: آموزش با همه اهمیتی که دارد باید نوین و در عین حال شاد باشد.


وی گفت: امروزه فراگیران ما از آموزش های سنتی فاصله گرفته اند که با توجه به کوتاه بودن عمر سفر، باید آموزش ها به صورت تصویری، تجسمی و بخشی هم به صورت مکتوب ارائه شود تا زائران را اقناع کند.


این روحانی با سابقه کاروان حج در ادامه سخنان خود اطلاع رسانی به هنگام و به موقع، استفاده از ابزارهای آموزشی به روز و کارآمد، استفاده از اساتید متبحر و توجه به زمان و مکان در فرایند آموزش را به عنوان مجموعه فعالیت های لازم و مؤثر در آمادگی هرچه بیشتر زائران ارزیابی کرد.


وی همچنین بر ضرورت ارائه اطلاعات به روز درباره تحولات و تغییرات به عمل آمده در موسم حج تأکید کرد و افزود: برخی اطلاعات را همه افراد ندارند که لازم است روحانیان کاروان ها از آنها با خبر شوند.


حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان اینکه آموزش پیش از موسم حج، هنگام اعزام زائر به سرزمین وحی و پس از موسم حج سبب رشد زائر می‌شود، تدارک آموزش های ویژه برای روحانیان کاروان ها را ضروری دانست.




نظرات کاربران