اهمیت حفظ آبروی مؤمنان در قرآن اهمیت حفظ آبروی مؤمنان در قرآن اهمیت حفظ آبروی مؤمنان در قرآن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اهمیت حفظ آبروی مؤمنان در قرآن اهمیت حفظ آبروی مؤمنان در قرآن اهمیت حفظ آبروی مؤمنان در قرآن اهمیت حفظ آبروی مؤمنان در قرآن اهمیت حفظ آبروی مؤمنان در قرآن

اهمیت حفظ آبروی مؤمنان در قرآن

خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا گفت: مؤمنین نباید دنبال به دست آوردن نقطه‌ضعف دیگران باشند تا آبروی آن‌ها را خدشه‌دار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، جلسۀ سخنرانی و مداحی از سوی بعثۀ مقام معظم رهبری در صحن عقیلۀ حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.


در این جلسه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اکبر صمدی یزدی، خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائران ایرانی در ادامۀ مباحث خود در تفسیر آیۀ دوازدهم سورۀ مبارکۀ حجرات گفت: ازجمله وظایفی که در این آیه برای مؤمنان ذکر شده است، عدم تجسس در امور زندگی دیگران است.


وی افزود: مؤمنین نباید دنبال به دست آوردن نقطه‌ضعف دیگران باشند تا آبروی آن‌ها را خدشه‌دار کنند.


خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا افزود: غیبت کردن، ازجمله مسائلی است که در این آیه به‌شدت نهی و مذمت شده و قرآن کریم آن را به‌منزلۀ خوردن گوشت برادر مرده ذکر نموده است که نشان‌دهندۀ زشتی گناه غیبت است. به‌علاوه اینکه غیبت، برشمردن عیوب افرادی است که حضور ندارند تا از خود دفاع کنند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین صمدی یزدی شنیدن غیبت را مثل غیبت‌کردن دانست و از زائران حسینی خواست در این سفر تصمیم بگیریم تا گناه غیبت را از زندگی خود خارج نمایند.


مرثیه‌خوانی حضرت اباالفضل‌العباس (ع) توسط مداح اهل‌بیت (ع) حاج جمال رحیمی، پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران