همایش رمضانیه زائران مازندرانی برگزار شد همایش رمضانیه زائران مازندرانی برگزار شد همایش رمضانیه زائران مازندرانی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش رمضانیه زائران مازندرانی برگزار شد همایش رمضانیه زائران مازندرانی برگزار شد همایش رمضانیه زائران مازندرانی برگزار شد همایش رمضانیه زائران مازندرانی برگزار شد همایش رمضانیه زائران مازندرانی برگزار شد

همایش رمضانیه زائران مازندرانی برگزار شد

همایش رمضانیه زائران کاروان های مرکز و شرق مازندران در ساری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا در همایش اسرار و معارف حج زائران کاروان های مرکز و شرق حج 98 مازندران که عصر روز دوشنبه (30 اردیبهشت ماه) در ساری برگزار شد به تبیین جایگاه ولایت در حج و اسرار نهفته در این فریضه الهی پرداخت.


امام جمعه نکا با تاکید بر این که خداوند متعال از ما خواسته است تا دو چیز را به اتمام برسانیم و در ازای آن، خود نیز وعده اتمام دو چیز را داده است، کامل کردن دین و اتمام نعمت بر بندگان در روز عید غدیر و کامل کردن نور خود را وعده های الهی و روزه داری وبرگزاری حج و عمره را، خواسته ی از بندگان ذکر کرد.


وی با اشاره به این که تمام شدن، معنای زیبایی دارد و آن، ارتباط با ولایت است، روح و قلب همه چیز را در عالم وجود، ولایت دانست.


حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی با اشاره به روایات معصومین (علیهم السلام)، تمام شدن حج را مشروط به زیارت و ملاقات امام ذکر کرد و گفت: طبق فرمایش امام باقر (ع) این ولایت پذیری را باید به ایشان ارائه کنیم.


وی همچنین ماه رمضان را ماه خودسازی بندگان دانست و شرط استفاده بیشتر از نعمت های الهی در این ماه مبارک را دل سلیم و جان پاک و هدف نهایی را قرب الی الله ذکر کرد.


در ابتدای این همایش، آقای سید حبیب الله ساداتی مدیر حج و زیارت مازندران به تبیین بایدها و نبایدهای سفر حج  و مسائل اجرایی پرداخت و از زائران بیت الله الحرام خواست تا خرید سوغات را در ایران انجام دهند و در این سفر به بهره برداری بیشتر از فیوضات معنوی و عبادی بپردازند.


ذکرمدح امام حسن مجتبی (ع) نیز فضای این مراسم را که با میلاد دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مقارن شده بود عطرآگین کرد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران