رفتار و کردار امام مجتبی الگوی کارگزاران حج رفتار و کردار امام مجتبی الگوی کارگزاران حج رفتار و کردار امام مجتبی الگوی کارگزاران حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رفتار و کردار امام مجتبی الگوی کارگزاران حج رفتار و کردار امام مجتبی الگوی کارگزاران حج رفتار و کردار امام مجتبی الگوی کارگزاران حج رفتار و کردار امام مجتبی الگوی کارگزاران حج رفتار و کردار امام مجتبی الگوی کارگزاران حج

رفتار و کردار امام مجتبی الگوی کارگزاران حج

یکی از قضات دیوان عالی کشور با بیان اینکه تجلی رحمانیت و اکرام پروردگار در سیره و منش امام حسن(ع) نمایان است، از روحانیان و کارگزاران کاروان های حج خواست که رفتار و کردار آن حضرت را الگو قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی اراکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، رفتار و کردار آن حضرت را نمونه و درس آموز خواند و از روحانیان و کارگزاران کاروان های حج خواست که ایشان را الگوی خود در برخورد با زائران قرار دهند.


وی با بیان اینکه تجلی رحمانیت و اکرام پروردگار در سیره و منش امام حسن(ع) نمایان است، تصریح کرد: موفقیت روحانیان کاروان ها و کارگزاران حج در گرو محبت، تواضع و اخلاق است.


این روحانی با سابقه کاروان حج در این زمینه به بیان خاطره ای پرداخت و گفت: در یکی از سال ها که به عنوان رابط در مدینه منوره حضور داشتم، مأموریت پیدا کردم که زائران ایرانی مقیم اروپا و آمریکا را که برای ایام حج آمده بودند به محل اقامتشان واقع در یکی از هتل های مدینه، راهنمایی کنم.


وی افزود: بیشتر هتل های محل استقرار زائران ایرانی با یک پرچم یا نشانی که نزدیک در ورودی نصب شده، مشخص است و کاروان ها می دانند که باید در طبقه چندم مستقر شوند، اما در هتل محل اقامت زائران ایرانی مقیم خارج هیچ نشانی وجود نداشت و نام مدیر و روحانی کاروان این زائران هم مشخص نبود.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی ادامه خاطره اش را اینگونه تعریف می‌کند:


من از طبقه اول شروع به جستجو کردم تا نشانی از محل استقرار زائران ایرانی پیدا کنم اما بیشتر زائرانی که دیدم غیر ایرانی بودند و یک نفر ایرانی هم به چشم نمی خورد. زائرانی که دنبال من بودند تنها می دانستند که ساکن این هتل هستند، کدام طبقه نمی دانستند که بعد کشف کردم طبقه هشتم و نهم باید ساکن شوند.


البته تا طبقه هشتم را طبقه به طبقه جستجو کردم تا کسی بیرون بیاید یا دری باز شود و فردی فارسی سخن بگوید تا اینکه در طبقه هشتم صحبت های فارسی به گوش رسید. همانجا ایستادم در زدم که یک خانمی روسری به سر آمد و من به او سلام کردم. تا من را دید گفت که ما از اینها خیلی خوشمان می آید، مدینه هم ول کن ما نیستند و همه جا سبز می شوند. من هم فورا گفتم که مار از پونه بدش می آید پونه در خانه اش سبز می‌شود؛ شوهرش آمد و پس از سلام و علیک شروع به صحبت کردیم.


روبروی این اتاق یک اتاق دیگر بود که آنها هم در را باز کردند و آنجا هم زن و شوهری آمدند. در کنار این اتاق یک صندلی بود که روی آن نشستم و شروع کردم به منبر رفتن و روضه خواندن. در اتاق های دیگر هم باز شد و همه ساکنان این طبقه جمع شدند و من برای آنها یک منبر مفصل رفتم و روضه حضرت زهرا(س) خواندم؛ اتفاقا بسیار گریه کردند.


زائران از من خواستند که ناهار پیش آنها باشم و من هم آنجا ماندم. می گفتند ما به مکه رفتیم و به مدینه آمدیم و فردا هم به کشور باز می گردیم اما کسی را مانند شما ندیدیم که اینگونه برخورد کند و یک روضه بخواند و ما را به گریه بیندازد.


مدیر یا روحانی در آن هتل نبود. از پیشخدمت های آنجا محل قبله را پرسیدم و نماز ظهر و عصر را با زائران به جماعت خواندم و برایشان دعا کردم. سه ساعتی آنجا ماندم و هم صحبت زائران شدم.


وقتی خداحافظی کردم و از هتل بیرون آمد، دیدم همان خانمی که گفت ما از این ها بدمان می آید و هر جا می رویم سبز می‌شوند، همراه شوهرش دوان دوان به طرفم می آیند. برای حلالیت طلبی آمده بودند. می گفتند که ما را به گنبد سبز پیامبر(ص) حلال کن. تا مسافتی پشت سر من می آمدند و گریه و التماس می کردند.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی خطاب به روحانیان و کارگزاران کاروان های حج گفت: افرادی که در ایام حج به زائران خدمت می‌کنند باید متواضع باشند و با یک حرف ناشایسته از کوره در نروند و فوری قهر نکنند.


وی خاطرنشان کرد: از امام دوم شیعیان حضرت امام حسن(ع) باید درس بگیریم که وقتی آن فرد در مدینه این همه به ایشان توهین کرد، امام در پاسخ او فرمود که شاید شما غریب باشید، شاید شما گرسنه باشید، من منزلی دارم که از شما دعوت می کنم برای صرف غذا به منزلم بیایید که همین برخورد کریمانه آن حضرت سبب شد این فرد مسلمان شود.




نظرات کاربران