دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان

دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان

در دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان آمده است: «خدایا کاری کن که من با افراد خوب موافقت کنم. هر کسی انسان را یاد خدا نمی‌اندازد و حتی هر عالمی هم یاد خدا را زنده نمی‌کند. از امام صادق (ع) سوال کردند که آیا اینکه نگاه کردن به عالم عبادت است، صحت دارد؟ و امام در پاسخ فرمودند که کلیت ندارد. نگاه کردن به صورت عالمی عبادت است که تو را به یاد خدا بیندازد. »

یکی از توفیقاتی که در ماه مبارک رمضان باید از خدا در خواست کنیم، این است که حضرت حق، توفیق همراهی با ابرار و دوری از اشرار را به ما عنایت کند. این‌ها تضمین تحفه‌های ماه رمضان هستند. اگر بخواهیم تحفه‌های ماه رمضان همیشه با ما باشد، باید این را مد نظر داشته باشیم که با چه کسانی هم مجلس، هم صحبت، دوست و رفیق هستیم. دردعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان می خوانیم:


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‌


«اَللّهُمَّ وَفِّقْنی فیهِ لِمُوافَقَةِ الاْبْرارِ وَجَنِّبْنی فیهِ مُرافَقَةَ الاْشْرارِ وَآوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ اِلی دارِ الْقَرارِ بِاِلهِیَّتِکَ یا إلَهَ العالَمین. »


«خدایا موفقم دار در این ماه به همراهی کردن با نیکان و دورم دار در آن از رفاقت با اشرار و جایم ده در آن به وسیله رحمت خود به خانه قرار و آرامش به معبودیت خود ای معبود جهانیان. »


| شناسه مطلب: 93510




ماه رمضان دعا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران