غرفه بعثه رهبری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/عکس غرفه بعثه رهبری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/عکس غرفه بعثه رهبری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
غرفه بعثه رهبری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/عکس غرفه بعثه رهبری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/عکس غرفه بعثه رهبری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/عکس غرفه بعثه رهبری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/عکس غرفه بعثه رهبری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/عکس

غرفه بعثه رهبری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/عکس

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یکی از رویدادهای فرهنگی و دینی کشور به شمار می‌رود و با حضور دوازده کشور مهمان، بعد بین المللی آن برجسته است، معرفی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و فعالیت های متنوع آن، به عنوان یکی از اهداف غرفه اربعین، بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، گروه راویان بعثه مقام معظم رهبری در سه نوبت از ساعت 19 تا 19:30، ساعت 21 تا 21:30 و ساعت 22 تا 22:30 نهضت قرآنی حضرت سیدالشهدا(ع) را به صورت چند رسانه ای همراه تصویر روایت می‌کنند که مورد استقبال مخاطبان در گروه ها و سنین مختلف قرار گرفته است.


یکی از بخش های غرفه اربعین فضای نمادین سه بعدی از ایوان نجف است که راویان، مباحث قرآنی نهضت عاشورا را از این مکان برای مخاطبان ارائه می‌کنند.


روایت کعبه تا کوثر از دیگر ویژه برنامه های غرفه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین به شمار می‌رود که راویان بعثه به صورت چند رسانه ای همراه تصاویر مختلف، سیری از زندگی امیرمؤمنان امام علی(ع) را از تولد در کعبه تا ازدواج با حضرت فاطمه(س) در قالب بسته ای 25 دقیقه ای اجرا می‌کنند.


هر شب پس از روایتگری نهضت عاشورا هدایای معنوی ارزنده ای شامل تربت ناب حضرت سیدالشهدا(ع) و نگینی از سنگ های اطراف حرم مطهر آن حضرت تقدیم شرکت کنندگان می‌شود.


پذیرایی از بازدیدکنندگان نمایشگاه به رسم پذیرایی از زائران اربعین حسینی از برنامه های جانبی غرفه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین است که پس از اذان با چای، نبات و خرما انجام می‌شود و خود تداعی گر موکب های حسینی است.


غرفه اربعین همچنین برای صاحبان اندیشه و نظر، کاربرگ های ویژه ای را در نظر گرفته است تا ایده های قرآنی خود را که قابلیت اجرا در سطح کشور و به ویژه در ایام اربعین دارد، ثبت کنند تا گام بلندی در راستای معرفی هرچه بهتر حرکت قرآنی امام حسین(ع) برداشته شود.


بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با شعار «قرآن معنای زندگی» کار خود را از 22 اردیبهشت ماه مصادف با هفتمین روز از ماه رمضان در مصلی تهران آغاز کرده و تا چهارم خرداد از ساعت 17 تا 24، پذیرای علاقه مندان است.


غرفه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در راهروی اصلی ستون 86 این نمایشگاه قرار دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران