دیدارسرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت با جمعی از خانواده شهدای منا

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت و آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با جمعی از خانواده شهدای منا دیدارو گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار با بیان اینکه فاجعه منا در روز عید قربان سال 94 از تلخ ترین حوادث برای ایرانیان بود، گفت: همه ما در مجموعه حج و زیارت لباس خدمت و خدمتگزاری به تن کرده ایم و باید پاسخگوی نیاز و خواست مردم در این حوزه باشیم .
سرپرست حجاج ایرانی افزود: ما درچارچوب ماموریت هایی که بعهده داریم پیگیری دغدغه های خانواده های معظم شهدای منا و مسجدالحرام را درچارچوب توان و امکانات  وظیفه می دانیم و در این راستا گام برمی داریم.
رئیس سازمان حج و زیارت هم در این دیدار رسیدگی به امور شهدای منا و مسجدالحرام را به عنوان یکی از اولویت های این سازمان عنوان کرد.
آقای علی رضا رشیدیان درخصوص درخواست خانواده شهدای منا برای احداث یادمان این شهدای گرانقدرو نامگذاری خیابانی درشهرهای مختلف بنام این شهدا گفت : این موضوعات از طریق شوراهای شهرها پیگیری می شود.
وی افزود: مسایل خانواده این شهدا با بنیاد شهید و امورایثارگران هم دنبال می شودضمن آنکه برخی ابهاماتی را که در خصوص بیمه شهدا از سوی خانواده های آنان مطرح شده است، بررسی خواهیم کرد و فردی به صورت مشخص این موضوع را پیگیری می کند.
آقای رشیدیان همچنین با تاکید بر برگزاری مراسم سالگرد شهدای منا گفت: به منظور پیگیری مطالبات و دغدغه های خانواده شهدای منا و مسجد الحرام، حجت الاسلام شهسواری مشاورامورایثارگران، جانبازان و شهدای ریاست سازمان حج و زیارت به عنوان مسئول مستقیم در این حوزه تعیین می شود تا این مباحث را در ارتباط مستقیم با خانواده شهدای منا دنبال و برای رفع آنها اقدامات لازم را دنبال نماید.


فاجعه منا در مراسم حج تمتع سال 1394 درمسیر رمی جمرات در منا رخ داد و طی آن 465 زائر ایرانی در روز عید قربان به شهادت رسیدند.
 




نظرات کاربران