لزوم خدمتگزاری همراه با محبت و خوشرفتاری با زائران  لزوم خدمتگزاری همراه با محبت و خوشرفتاری با زائران  لزوم خدمتگزاری همراه با محبت و خوشرفتاری با زائران  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لزوم خدمتگزاری همراه با محبت و خوشرفتاری با زائران  لزوم خدمتگزاری همراه با محبت و خوشرفتاری با زائران  لزوم خدمتگزاری همراه با محبت و خوشرفتاری با زائران  لزوم خدمتگزاری همراه با محبت و خوشرفتاری با زائران  لزوم خدمتگزاری همراه با محبت و خوشرفتاری با زائران 

لزوم خدمتگزاری همراه با محبت و خوشرفتاری با زائران 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه ماموریت ما خدمتگزاری شایسته به زائران حج و عتبات عالیات است، گفت: ما باید به زائر با هر نوع تفکر و سلیقه ای که به ما مراجعه کند، انجام وظیفه کنیم و خدمتگزار او باشیم زیرا همه در زیر پرچم اسلام قرار داریم.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب امروز در جلسه شورای معاونان سازمان حج و زیارت ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) به برخی نکات در خصوص زائران و نوع برخورد با آنان اشاره کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهارکرد: همه ما یک ماموریت مهم برعهده داریم که این ماموریت شامل خدمتگزاری بهتر و مناسب تر به زائران حرمین شریفین و عتبات عالیات است و باید یکدیگر را در این مسیر یاری کنیم تا خواسته های اهل بیت(ع) و رهبر معظم انقلاب مد ظله در این زمینه به منصه ظهور برسد.
وی گفت: مسائل اجرایی و توجه به آن در سفرهای زیارتی بسیار حائز اهمیت است، البته باید با اهتمام به معارف دینی و اهل بیت(ع)، نشاط بیشتری را برای انجام وظایف ایجاد نماییم.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر و توصیه های آن امام همام اشاره کرد و افزود: توجه به تقوای الهی، شکرگزاری نعمات، اهتمام به قیامت و آخرت، برخورد مهربانانه با مردم و....از جمله توصیه های ایشان بوده که       شایسته است سرلوحه رویکرد ما قرار گیرد.


وی افزود: افرادی که مدیر هستند باید برای زیرمجموعه خود همانند برادر باشند و با قلبی آکنده از محبت با آنها رفتار نمایند.
نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت توصیه کرد: خوشرفتاری سرلوحه رفتار و پاسخگویی ها قرار گیرد؛ حتی اگرنمی توان خواسته های برخی مراجعه کنندگان را برآورده کرد اما پاسخ آنها با روی خوش و خوشرفتاری داده شود چرا که این اخلاق تاثیر بیشتری به جای می گذارد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: ما باید به زائر با هر نوع تفکر و سلیقه ای که به ما مراجعه کند، انجام وظیفه کنیم و خدمتگزار او باشیم زیرا همه در زیر پرچم اسلام قرار داریم.
وی افزود: چتر محبت و خوشرفتاری ما باید فراگیر و برای همه مراجعین باز باشد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به بیان احادیثی از اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم(ص) در مورد خوشرفتاری، مدارا و محبت به مردم پرداخت.
وی همچنین به موضوع آگاهی مدیران و روحانیون از شرایط سفرهای زیارتی اشاره کرد و گفت: مدیران و روحانیون در سفرهای زیارتی به ویژه حج باید نسبت به شرایط زمان و کاستی ها توجیه و آگاه گردند تا به پرسش های زائران پاسخ مناسب دهند.
 




نظرات کاربران