دیدار سفیر پاکستان در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر پاکستان در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر پاکستان در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار سفیر پاکستان در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر پاکستان در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر پاکستان در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر پاکستان در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر پاکستان در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

دیدار سفیر پاکستان در ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

سفیرپاکستان در ایران با حجت الاسلام و المسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان درایران با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امروز درمحل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و درباره راهکارهای تسهیل سفر زائران پاکستانی به اماکن متبرکه درایران و عتبات عالیات گفتگو کرد.
دراین دیدار که معاونین فرهنگی و بین الملل بعثه مقام معظم رهبری نیزحضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین نواب دو ملت ایران و پاکستان را دوست، برادر، همسایه وهم کیش خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران از حضور زائران پاکستانی برای زیارت اماکن متبرکه در ایران استقبال می کند.
نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت با اشاره به تشرف زائران پاکستانی از طریق ایران به عتبات عالیات، گفت: خانواده های پاکستانی بعنوان مهمان مورد احترام مردم و دولت ایران هستند و در سال های اخیر برای ادامه سفراین خانواده ها به عراق امکانات مناسبی فراهم شده است.  
وی تصریح کرد: این رفت و آمدها درایجاد روابط مثبت بین دو کشور و تعاملات بهتر مسلمانان با یکدیگر نقش دارد. 
حجت الاسلام والمسلمین نواب ابرازامیدواری کرد سفر آینده وزیر امور دینی پاکستان به ایران برای گفتگو درباره همکاری ها در حوزه حج و زیارت زمینه همکاری و تعامل هر چه بیشتر دو کشور را در این حوزه فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه برخی بیگانگان تمایل ندارند کشورهای اسلامی هماهنگ و یکپارچه عمل کنند، تصریح کرد: وحدت کشورهای اسلامی و عمل کردن به دستورات دینی توسط مسلمانان   می تواند این توطئه را نقش برآب کند.
دراین دیدار، سفیرپاکستان با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین نواب بعنوان نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی، همبستگی دو ملت در مسایل مختلف را یادآور شد و گفت: روابط دیرینه تاریخی، فرهنگی و علمی؛ دو کشور و دو ملت را بهم پیوند زده است.
خانم رفعت مسعود با اشاره به اینکه برخی کشورها روابط دوستانه و خوب ایران وپاکستان را برنمی تابند، تصریح کرد: ارتباطات مردم دو کشور یک رابطه روحانی و عمیق است و این تلاش ها محکوم به شکست است.
وی با اشاره به اینکه سالانه حدود سیصد هزار زائر پاکستانی برای زیارت اماکن متبرکه به ایران سفرمی کنند، رسیدگی به مشکلات این زائران را از اولویت های خود دانست و افزود: درایام اربعین دهها هزار زائر پاکستانی نیز از طریق ایران به عتبات عالیات مشرف می شوند و این تعداد زائرهمکاری بیشتر دو طرف را برای فراهم کردن زمینه سفرمناسب آنان را می طلبد.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت نیز با اشاره به امکاناتی که دراربعین گذشته در شهرهای مذهبی کشورمان و مسیر عبور زائران پاکستانی به سمت مرزهای عراق فراهم شده بود، اظهار داشت: با همکاری، هماهنگی و تعامل می توان امکانات بیشتری را برای زائران امام حسین (ع) فراهم کرد.
وی همچنین همکاری های متقابل وخوب دو کشور در بسیاری از مجامع بین المللی را یادآور شد و افزود: ایران و پاکستان بعنوان دو کشور همسایه و بزرگ درمنطقه همزیستی مسالمت آمیزی دارند و از این ظرفیت برخوردارند که درتمامی زمینه ها همکاری های خود را ارتقاء بخشند.
وی تاکید کرد: عمق و گستردگی روابط و فرزانگی مسئولان دوکشوراجازه نداده است که دشمنان دوملت و دو کشور بتوانند فتنه شوم خود را عملی کنند و امیدواریم کشورهای اسلامی نیز با گام برداشتن در مسیر همکاری، هم افزایی و یکپارچگی، در راستای منافع جمعی مردم منطقه حرکت کنند.
 




نظرات کاربران